تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 18:46
کد خبر : 71727

کوهنورد گیلانی پرچم یا حسین را بر فراز قله شیخادل عراق به اهتزاز درآورد

کوهنورد گیلانی پرچم یا حسین را بر فراز قله شیخادل عراق به اهتزاز درآورد

جارستان به نقل از ایرنا؛ پرچم “یاحسین” به همراه پرچم جمهوری اسلامی ایران و تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط یاسر ستوده کوهنورد گیلانی بر بلندترین قله کردستان عراق به اهتزاز درآمد. رئیس هیات کوهنوردی استان گیلان روز دوشنبه اظهار داشت: یاسر ستوده کوهنورد گیلانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با صعود به

جارستان به نقل از ایرنا؛ پرچم “یاحسین” به همراه پرچم جمهوری اسلامی ایران و تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط یاسر ستوده کوهنورد گیلانی بر بلندترین قله کردستان عراق به اهتزاز درآمد.

رئیس هیات کوهنوردی استان گیلان روز دوشنبه اظهار داشت: یاسر ستوده کوهنورد گیلانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با صعود به شیخادار بلندترین قله کردستان عراق اقدام به نصب پرچم “یا حسین (ع) ” ، پرچم جمهوری اسلامی ایران و تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برفراز این قله نمود.

مصطفی قامتی افزود: این کوهنورد گیلانی با آغاز ماه محرم به قله شیخا دار که در منطقه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق قرار گرفته ، صعود کرد و ضمن صعود موفقیت آمیز به این قله ، پرچم عاشورایی “یا حسین” را بر بلندای این قله به اهتزاز درآورد.

وی ادامه داد: ستوده در سال های گذشته نیز ، با صعود به قلل مرتفع قاره‌ های اروپا و آسیا و اهتزاز پرچم عاشورایی “یاحسین” و همچنین پرچم ایران بر فراز آنها ، توانسته بود برای ایران افتخارآفرینی کند.

رئیس هیات کوهنوردی گیلان بیان کرد: قله شیخادار بلندترین قله کشور عراق در منطقه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته و یاسر ستوده از گیلان اولین کوهنورد ایرانی است که به این قله که به دلیل درگیری‌های منطقه‌ ای صعود به آن بسیار خطرناک است، صعود کرد.

قله شیخا دار بلندترین نقطه اقلیم کردستان عراق به شمار می‌ رود که این قله در استان اربیل در منطقه کردستان عراق و در ۶ کیلومتری شمال روستای گنده زور و روی مرز ایران و اقلیم کردستان عراق واقع شده که از طرف ایران این قله در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.