تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 17:22
کد خبر : 7164

آمادگی ۸۰۰ هزار بسیجی برای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی گیلان

آمادگی ۸۰۰ هزار بسیجی برای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی گیلان

جارستان-معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیش از ۲ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان وجود دارد، گفت: بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت آماده همکاری و مساعدت لازم در زمینه حفظ منابع طبیعی و انفال الهی هستند. سرهنگ الهیار باباپور ، از آمادگی مشارکت ۸۰۰ هزار بسیجی برای صیانت و حفاظت از منابع

جارستان-معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیش از ۲ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان وجود دارد، گفت: بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت آماده همکاری و مساعدت لازم در زمینه حفظ منابع طبیعی و انفال الهی هستند.

سرهنگ الهیار باباپور ، از آمادگی مشارکت ۸۰۰ هزار بسیجی برای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی گیلان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان گیلان وجود دارد که در مجموع بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر از بسیجیان ولایتمدار در این پایگاه‌های مقاومت آماده همکاری و مساعدت لازم در زمینه حفظ منابع طبیعی و انفال الهی هستند.

معاون اجرایی سپاه قدس استان گیلان اضافه کرد: اهمیت صیانت از منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و تمامی آحاد جامعه در این زمینه مسئول هستند لذا نیروهای سپاه و بسیج که برخاسته از بطن انقلاب و جاعه اسلامی می‌باشند نیز دوشادوش مردم طبیعت دوست آماده همکاری با متولیان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان هستند.

وی با قدردانی از عملکرد مجموعه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در حفاظت از انفال الهی، تصریح کرد:  سپاه قدس گیلان همواره با پاسداران منابع طبیعی همکاری داشته و دارد و این همکاری امروز نیز ادامه خواهد داشت و بایستی در آینده ابعاد گسترده‌تری به خود بگیرد.

باباپور با اشاره به آمادگی لازم برای مشارکت در طرح‌ها و عملیات حفاظتی در مقابله با سودجویان و زیاده‌خواهان از انفال الهی، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر و به عنوان گام نخست شناسایی گلوگاه‌ها، نقاط بحرانی و متخلفان حرفه‌ای و آسیب‌شناسی در کنار اطلاع‌رسانی مناسب از اقداماتی خواهد بود که در تعامل با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به وجود مخاطرات عدیده در ماموریت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، همراهی نیروهای بسیج در این ماموریت‌ها نیاز به اخذ مجوزهای لازم دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک نیروهای سپاه و بسیج در کنار مامورین خدوم و پرتلاش منابع طبیعی فعالیت می‌کنند و با حضور گسترده‌تری در مقابله با هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه‌های جنگلی به خصوص پیشگیری از قاچاق چوب‌آلات جنگلی مشارکت خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.