تاریخ انتشار : جمعه 7 شهریور 1399 - 16:10
کد خبر : 71517

اخطار به سفیران کرونا/ به گیلان سفر نکنید

اخطار به سفیران کرونا/ به گیلان سفر نکنید

جارستان: «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در گفت‌و‌گو با «ایران» شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا را بسیار شکننده اعلام کرد و اظهارداشت: با افزایش مسافرت‌ها و عدم رعایت‌ اصول بهداشتی توسط مردم در یک ماه گذشته این استان مجدداً در وضعیت قرمز قرار گرفته و آمار مبتلایان به

جارستان: «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در گفت‌و‌گو با «ایران» شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا را بسیار شکننده اعلام کرد و اظهارداشت: با افزایش مسافرت‌ها و عدم رعایت‌ اصول بهداشتی توسط مردم در یک ماه گذشته این استان مجدداً در وضعیت قرمز قرار گرفته و آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌شدگان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. بسیاری از شهرستان‌های استان بویژه رشت در وضعیت قرمز به سر می‌برند و ما نگران هستیم در تعطیلات پیش رو با افزایش ورود مسافران شرایط سخت تری درانتظار استان باشد، از این‌رو از مسافران و افراد بومی که ساکن شهرهای دیگر هستند تقاضا داریم به گیلان سفر نکنند.

وی ادامه داد: می‌دانیم که بسیاری از افرادی که اصالت گیلانی دارند و در شهرهای دیگر ساکن هستند طبق رسم هر ساله تمایل دارند برای برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی در زادگاه‌شان حضور داشته باشند اما باید بدانیم امسال شرایط به گونه ای است که این سفر می‌تواند باعث شیوع بیشتر بیماری در استان شود. در حال حاضر با نظارت‌های دقیق مسئولان و همکاری مردم استان تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری رعایت می‌شود اما با حضور مسافران و افزایش تجمعات به طور قطع رعایت این موضوع کم رنگ‌تر و احتمال شیوع موج سوم بیماری در استان وجود دارد.

جانشین رئیس ستاد کرونای استان با اشاره به اینکه دید و بازدید، سفر و تجمعات از اصلی‌ترین دلایل شیوع بیماری کروناست، افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه خدمات تفریحی به مسافران ارائه نمی‌شود مردم و مسئولان استان از مسافران تقاضا دارند سفر به این استان را به زمان دیگری موکول کنند تا بتوانیم بخوبی پذیرای آنان باشم. جناب استاندار نیز از طریق صداوسیما از مردم خواسته‌اند برای همیاری با کادر درمانی و همچنین حفظ سلامت خود و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری فعلاً به استان سفر نکنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ساده انگاری و مسافرت‌های تعطیلات خرداد ماه باعث شد پیک دوم بیماری در استان شیوع پیدا کند. نگرانیم ادامه این بی‌توجهی‌ها و مسافرت در چند روز آینده استان را با بحران رو به رو کند.

قاسم‌نژاد با تأکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش رو در استان اعمال خواهد شد، گفت: معمولاً در ایام اوج ترافیک و پیک سفرها پلیس ‌راه استان سعی می‌کند برای روان‌سازی ترددها محدودیت‌هایی را اعمال کند. امسال با توجه به شرایط کرونا با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس راه این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری اعمال خواهد شد؛ مردم توجه داشته باشند ممکن است این محدودیت‌ها سبب سرگردانی آنها در جاده‌ها شود پس ضروری است حتماً قبل از سفر از شرایط جاده ها مطلع شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.