تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 20:35
کد خبر : 71453

آسیب جدی به طاق تاریخی کشف شده در گیلان تایید شد

آسیب جدی به طاق تاریخی کشف شده در گیلان تایید شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، آسیب جدی به طاق تاریخی کشف شده حین فعالیت نیروهای شهرداری رشت را تایید کرد. ولی جهانی عصر پنجشنبه در پاسخ به صحت و سقم موضوع یاد شده که در فضای مجازی نیز منتشر شده است، افزود :

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، آسیب جدی به طاق تاریخی کشف شده حین فعالیت نیروهای شهرداری رشت را تایید کرد.

ولی جهانی عصر پنجشنبه در پاسخ به صحت و سقم موضوع یاد شده که در فضای مجازی نیز منتشر شده است، افزود : متاسفانه فعالیت شهرداری در ابتدای محله قدیمی ساغریسازان رشت مبنی بر اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی بدون اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است.
وی گفت : طاق تاریخی فاضلاب حین فعالیت نیروهای شهرداری نمایان شده و مورد آسیب جدی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد : طاق کشف شده که در عمق یک متری زمین قرار دارد و احتمال داده می شود مربوط به دوران صفویه باشد در زمان های کهن دو محله قدیمی رشت را به یکدیگر متصل می کرده است.
جهانی بیان کرد: یگان حفاظت این اداره کل فعالیت نیروهای شهرداری را متوقف کرده و خود وی نیز برای اقدامات اساسی در حال رفتن به مکان یادشده است.
استان گیلان با دارا بودن یکهزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی را در کشور داراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.