تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 15:57
کد خبر : 71057

چگونه می توانیم با کرونا زندگی کنیم؟

چگونه می توانیم با کرونا زندگی کنیم؟

جارستان به نقل از ایسنا؛ یک متخصص عفونی، با بیان اینکه سبک زندگی ما باید بر مبنای زندگی با کرونا باشد، یادآور شد: کرونا در حال حاضر واکسن و داروی خاص ندارد و لذا برای جلوگیری از افزایش شیوع باید ماسک بزنیم. دکتر توفیق یعقوبی، کرونا را یک بحران فراموش نشدنی دانست و اظهار کرد: متاسفانه

جارستان به نقل از ایسنا؛ یک متخصص عفونی، با بیان اینکه سبک زندگی ما باید بر مبنای زندگی با کرونا باشد، یادآور شد: کرونا در حال حاضر واکسن و داروی خاص ندارد و لذا برای جلوگیری از افزایش شیوع باید ماسک بزنیم.

دکتر توفیق یعقوبی، کرونا را یک بحران فراموش نشدنی دانست و اظهار کرد: متاسفانه این بیماری همچنان وجود دارد؛ البته از شدت و حدت هفته های نخست شیوع برخوردار نیست، زیرا تشخیص زودهنگام داده می شود و داروهای بیشتری داریم که می توانیم برای درمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان روزانه قربانی می گیرد، افزود: مهمترین وظیفه ای که در حال حاضر همه مردم دارند، رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است و فرقی نمی کند از چه نوع ماسکی استفاده می کنیم و حتما باید ماسک بزنیم.

این متخصص بیماری های عفونی، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در اجتماعات مردمی، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که با موج دوم کرونا مواجه شدیم، بی توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

یعقوبی، برگزاری مراسم و جشن ها و دورهمی ها و میهمانی ها و رفتن به مسافرت را عامل افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در تابستان دانست و گفت: هر زمان با افزایش دورهمی های مردمی مواجه هستیم، موج کرونایی به دنبال خودش دارد، اما اگر مردم بعد از موج اول همچنان پایبند به عدم برگزاری میهمانی ها و مراسم و جشن ها بودند، شاهد این تعداد جان باخته نبودیم.

وی با بیان اینکه علائم ابتلا به کرونا در حال حاضر تغییری نکرده است، متذکر شد: مردم باید استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شستن دست ها با آب و صابون را جدی بگیرند و زندگی خود را براساس این سه اصل تنظیم کنند.

این متخصص عفونی، از مردم خواست زندگی کردن با کرونا را یاد بگیرند و خاطرنشان کرد: باید در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی با کرونا کنار بیاییم و پروتکل های بهداشتی را اصل قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ما باید بر مبنای زندگی با کرونا باشد، یادآور شد: کرونا در حال حاضر واکسن و داروی خاص ندارد و لذا برای جلوگیری از افزایش شیوع باید ماسک بزنیم.

یعقوبی اضافه کرد: در نیمه دوم سال به واسطه سرد شدن هوا با انواع ویروس های تنفسی فوقانی که مهمترین آنها آنفلوآنزاست مواجه هستیم و لذا همراهی این ویروس ها با کروناویروس در صورت بی توجهی مردم به اصول بهداشتی می تواند فاجعه ایجاد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.