تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 - 16:34
کد خبر : 70751

اهدای خون مادرانه در گیلان

اهدای خون مادرانه در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ همزمان با اول ماه محرم و همایش شیرخوارگان حسینی با توسل به حضرت علی اصغر (ع) هشتگ اهدای خون مادرانه در این استان آغاز شد. مدیر پزشکی انتقال خون گیلان روز جمعه در این باره گفت: هشتگ اهدای خون مادرانه توسط مادران گیلانی تا ۲۸ صفر راه اندازی ادامه می

جارستان به نقل از ایرنا؛ همزمان با اول ماه محرم و همایش شیرخوارگان حسینی با توسل به حضرت علی اصغر (ع) هشتگ اهدای خون مادرانه در این استان آغاز شد.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان روز جمعه در این باره گفت: هشتگ اهدای خون مادرانه توسط مادران گیلانی تا ۲۸ صفر راه اندازی ادامه می یابد.

دکتر گیتی ایزدی پور اظهار داشت: مادران و بانوان گیلان می توانند برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: اهداگنندگان می توانند عکس اهدای خون شان را در صفحه اینستاگرام انتقال خون ارسال و یا در “gilanbto@” استان گیلان # اهدای خون مادرانه را به اشتراک بگذارند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

امروز “جمعه” اولین روز ماه محرم است و این اقدام با هدف ترویج اهدای خون در میان اقشار مختلف بویژه خانواده ها با محوریت مادران آغاز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.