تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1395 - 17:34
کد خبر : 7043

نام نویسی حدود شش هزار گیلانی برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین

نام نویسی حدود شش هزار گیلانی برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین

جارستان- مدیرحج و زیارت گیلان گفت: نزدیک به شش هزار نفر از استان، برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند. حسن فعال افزود: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، تنها افرادی می توانند روادید اربعین حسینی کربلای معلی را دریافت و از مرز خارج شوند که در

جارستان- مدیرحج و زیارت گیلان گفت: نزدیک به شش هزار نفر از استان، برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند.

حسن فعال افزود: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، تنها افرادی می توانند روادید اربعین حسینی کربلای معلی را دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح سازمان حج و زیارت نام نویسی کنند.
وی باتاکید براینکه سامانه سماح تنها مرجع رسمی ثبت نام و صدور روادید اربعین است، از همه عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) خواست تا با توجه به زمان اندک باقی مانده نسبت به ثبت نام خود اقدام و این کار را به دقایق پایانی موکول نکنند.
به گفته فعال ؛ ثبت نام زائران تا ۲۴ ( بیست و چهارم) آبان ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به تجهیز و آماده بودن دفتر کنسولگری موقت عراق در رشت اظهار کرد: پس از استقرار کارکنان وزارت امورخارجه کشور عراق بمنظور صدور روادید ، این دفتر کنسولگری آغاز به کار خواهد کرد.
وی یادآورشد: امسال برای اولین بار، دفتر کنسولی موقت در رشت به منظور تسهیل در امر صدور روادید ایجاد شده و برای دو استان همجوار زنجان و قزوین نیز در رشت روادید صادر می شود.
وی افزود : پروازهای هوایی عتبات نیز به همت حج و زیارت گیلان پس از افزون بر پنج سال وقفه از ۲۸ مهرماه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار می شود.
فعال گفت : ایجاد دفتر موقت کنسول گری عراق در رشت و برقراری پرواز هوایی عتبات عالیات به همت و پیگیری های استاندار محترم گیلان برای تسهیل امور زائران امکانپذیر شده است .
طبق اعلام سازمان حج و زیارت، تنها مرجع رسمی برای ثبت نام و اخذ روادید، سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir است.
سامانه پاسخگویی به متقاضیان امور زیارتی اربعین نیز در استان، راه اندازی شده و متقاضیان می توانند برای گرفتن پاسخ سوالات خود، با شماره تلفن های ۰۱۳۳۳۳۳۲۰۵۸ و ۰۹۱۱۳۳۲۴۷۸۷ و ۰۱۳ ۳۳۳۶۶۴۴۲۷ و ۰۱۳۳۳۶۶۴۴۲۸ و ۰۹۱۱۵۴۶۷۶۸۳ تماس بگیرند.
سال گذشته حدود هشت هزار نفر از گیلان از طریق سامانه سماح روادید گرفتند.

رشت – ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.