تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 18:28
کد خبر : 70221

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر رعایت پروتکل های سختگیرانه بهداشتی در پایگاه های انتقال خون گیلان گفت: مردم نگران نباشند و با اطمینان خاطر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند. دکتر بابک پاکدل روز یکشنبه اظهار داشت: کرونا بیماری است که از طریق

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر رعایت پروتکل های سختگیرانه بهداشتی در پایگاه های انتقال خون گیلان گفت: مردم نگران نباشند و با اطمینان خاطر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

دکتر بابک پاکدل روز یکشنبه اظهار داشت: کرونا بیماری است که از طریق قطرات تنفسی انتقال می یابد از راه خون به هیج وجه قابلیت انتقال ندارد ضمن اینکه پروتکل های بسیار سختگیرانه ای داریم برای اینکه فضای امن و ایمنی را ایجاد کنیم تا اهداکنندگان با مراجعه به پایگاه ها برای اهدای خون دغدغه ای بابت بیماری کرونا نداشته باشند.

وی افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا از مردم نوعدوست گیلان می خواهیم که همواره یاریگر انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: ضمن نیاز به اهدای خون مردم در همه گروه های خونی، با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است هم اکنون به پلاکت با گروه خونی A منفی در این استان نیاز مبرم است.

وی بیان داشت: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند ضمن اینکه سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.