تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 - 13:23
کد خبر : 70110

اتمام ۲۵ پروژه آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیکی در گیلان

اتمام ۲۵ پروژه آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیکی در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان از اتمام ۱۶ پروژه آبخیزداری “عملیات مکانیکی” و ۹ پروژه بیولوژیک “مرتع” از پروژه های سال گذشته در این استان خبر داد. فریبرز نقوی روز شنبه، با اشاره به جذب اعتبار ۲۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان از اتمام ۱۶ پروژه آبخیزداری “عملیات مکانیکی” و ۹ پروژه بیولوژیک “مرتع” از پروژه های سال گذشته در این استان خبر داد.

فریبرز نقوی روز شنبه، با اشاره به جذب اعتبار ۲۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته برای اجرای پروژه های آبخیزداری در قالب مکانیکی افزود: سال گذشته ۲۳ پروژه در حوزه آبخیزداری “در قالب عملیات مکانیکی” در محدوده جغرافیایی ۱۲ شهرستان گیلان شامل رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، رودبار، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستارا تعریف شد که از این تعداد، ۱۶ پروژه به اتمام رسید و بقیه پروژه ها نیز از پیشرفت فیزیکی حدود ۹۱ درصد برخوردار هستند که تا یک ماه آینده کار بقیه پروژه ها به پایان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۹ پروژه آبخیزداری “بیولوژیک” در سطح مرتع در ۶ شهرستان شامل رودسر، سیاهکل، رودبار، ماسال، رضوانشهر و تالش تعریف شده بود که با هزینه بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به طور کامل اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز ۱۰ پروژه در ۱۰ حوزه آبخیز در پنج شهرستان رودسر، املش، سیاهکل، رودبار و تالش طراحی شد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای آنها ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب و پیش بینی شده که به زودی از سامانه ستاد به مناقصه گذاشته شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان درباره پروژه های مرتع نیز اظهار داشت: سال جاری ۱۳ پروژه در ۶ شهرستان شامل تالش، شفت، فومن، رودبار، سیاهکل و رودسر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی و مصوب شده است.

وی بیان داشت: تغذیه سفره های آب‌ های زیرزمینی، توسعه کشاورزی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و افزایش دبی چاه‌ها و قنات ها از مهمترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار “۷۰ درصد” اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست داریم؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.