تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 10:53
کد خبر : 69749

آمادگی صندوق پژوهش و فناوری گیلان برای مشارکت در رشد اقتصادی

آمادگی صندوق پژوهش و فناوری گیلان برای مشارکت در رشد اقتصادی

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با اشاره به پیش بینی های بین المللی در خصوص شرایط کسب و کارها پس از دوره رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، از آمادگی این صندوق برای مشارکت فعال در دوره رشد اقتصادی پسا کرونا خبر داد. دانیال سمیعی روز سه شنبه با

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با اشاره به پیش بینی های بین المللی در خصوص شرایط کسب و کارها پس از دوره رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، از آمادگی این صندوق برای مشارکت فعال در دوره رشد اقتصادی پسا کرونا خبر داد.

دانیال سمیعی روز سه شنبه با بیان اینکه مطالعات انجام شده توسط موسسات بین المللی نظیر موسسه مشاوره مکنزی و شرکا در خصوص پیش بینی های اقتصادی پسا کرونا نوید از تغییر و دگرگونی بازار کسب و کار می دهند به آمادگی صندوق گیلان برای دوره های رشد اقتصادی پس از رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد.

وی با اشاره به این نکته که در آستانه پایان همه گیری کرونا کسب و کارها باید استراتژی های کسب و کار جدید تدوین کنند به اهمیت دو استراتژی بلند مدت و کوتاه مدت در مواجهه با شرایط پیش رو تاکید و خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به دوره پایان رکود ناشی از کرونا بازارها با کاهش عرضه و افزایش تقاضا در بازارهایی نظیر فناوری های آموزشی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل، توریسم و تفریحات مواجه خواهند بود.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با بیان اینکه چالش نگهداری و توسعه منابع انسانی در دوره رکود، هزینه بازسازی تیم های فعال در حوزه فناوری را بسیار سنگین و جبران ناپذیر می کند ، نقش حمایتی صندوق های پژوهش و فناوری را در تامین منابع و تزریق به موقع آن بسیار پر اهمیت خواند.

سمیعی، به فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، صنعت تفریحات و کشاورزی در استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: استان گیلان با داشتن سرمایه انسانی عظیم در حوزه فناوری اطلاعات می تواند در تامین نیروی متخصص مورد نیاز در دوره رکود و دوره پسا کرونا نقش چشم گیری ایفا کند.

این عضو حقوقی شورای منطقه ای فن بازار در استان گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود صنعت تفریحات و بازیهای رایانه ای را یکی از صنایع موفق در دوره رکود دانست و از سرمایه گذاری صندوق گیلان در همین دوره برروی کسب و کارهای صنایع خلاق خبر داد.

وی ، نقش صندوق های سرمایه گذاری و تامین مالی نظیر صندوق گیلان را نیز در این دوره بسیار حائز اهمیت عنوان و تاکید کرد: صندوق گیلان با حمایت از کسب و کارها در دوره کرونا از طریق عاملیت برنامه های حمایتی نظیر کرونا پلاس، طرح حمایت از شرکت های فناور متضرر از کرونا و تامین سرمایه درگردش می کوشد کسب و کارهای فناورانه را برای این دوره زنده نگاه دارد. 

این پژوهشگر و استاد دانشگاه همچنین از بحران نیروی انسانی و زیرساخت کسب و کار پس از پایان دوره رکود کرونا خبر داد و افزود : اگر نتوانیم محیط های کسب و کار را در دوره رکود زنده نگاه داریم ده ها برابر باید هزینه کنیم تا مجددا محیط کسب و کار موجود را بازسازی کنیم.

سمیعی، ایجاد سازمان مجازی با قابلیت پیشخوان ارباب رجوع آنلاین، اتوماسیون آنلاین، سامانه مکاتبات و مدیریت فرایند های سازمانی آنلاین و سیستم جامع مدیریت مالی آنلاین صندوق گیلان را پیشرو در ارائه خدمات آنلاین در بین صندوق های پژوهش و فناوری دانست.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون صندوق گیلان این قابلیت را دارد که بدون حتی یک بار مراجعه به دفتر صندوق، کلیه خدمات مالی نظیر عقد قرارداد تسهیلات، سرمایه گذاری یا صدور ضمانتنامه را ارائه نماید

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان در پایان سخنان خود از راه اندازی سامانه ویدئو کنفرانس اختصاصی و تمهیدات صندوق برای دورکاری کارکنان در راستای تحقق همین مهم خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.