تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 21:43
کد خبر : 69613

۷۵ هزار سند برای نگهداری در موزه دفاع مقدس گیلان جمع آوری شده است

۷۵ هزار سند برای نگهداری در موزه دفاع مقدس گیلان جمع آوری شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به آغاز عملیات احداث پارک موزه دفاع مقدس استان در سال گذشته گفت: تا کنون ۷۵ هزار سند قابل توجه دفاع مقدس برای نگهداری در این موزه جمع آوری شده است. سرهنگ پاسدار حسین مصطفی پور روز

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به آغاز عملیات احداث پارک موزه دفاع مقدس استان در سال گذشته گفت: تا کنون ۷۵ هزار سند قابل توجه دفاع مقدس برای نگهداری در این موزه جمع آوری شده است.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی پور روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های استان در رشت با تاکید بر ضرورت تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس گفت: باید بکوشیم با برنامه های موثر تاریخ دفاع مقدس را به نسل امروز پیوند بزنیم.

وی خاطرنشان کرد : بنیاد حفظ آثار در همین راستا شکل گرفته است و به صورت تخصصی به حوزه های مرتبط با دفاع مقدس می پردازد.

وی با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس یک گنجینه است که اگر می خواهیم آینده فرزندان مان درخشان باشد لازمه آن انتقال معارف و ارزش های دفاع مقدس به این نسل است .

وی دفاع مقدس را متعلق به همه مردم خواند و گفت: تمامی اقشار جامعه و همه آنانی که در خط مقدم و در پشت جبهه ها گامی برای دفاع مقدس بر می داشتند در آن نقش دارند.

سرهنگ مصطفی پور دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفدهم مرداد به عنوان روز خبرنگار و نامگذاری این روز بدلیل شهادت محمود صارمی خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: خبرنگاران دفاع مقدس خصوصیت بهتر و درخشانتر از سایر خبرنگاران دارند آنهم از خود گذشتگی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان اضافه کرد: شهید صارمی در میانه درگیری های افغانستان حضور داشت و خبرنگاران دفاع مقدس برای اطلاع رسانی حتی در میانه آتش و خون قرار می گیرند.

همچنین در این مراسم چهارعنوان کتاب چاپ شده و ۹ عنوان کتاب صوتی مرتبط با دفاع مقدس با حضور سرهنگ مصطفی پور و چندین تن از مولفان این کتاب ها رو نمایی شد.

استان گیلان حدود هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز برای حفظ کیان میهن و ارزشهای اسلامی هدیه کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.