تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 - 11:33
کد خبر : 69502

فعالیت پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان در عید غدیر

فعالیت پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان در عید غدیر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز همزمان با عید سعید غدیر فعال هستند. دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه افزود: این پایگاه ها امروز از ساعت ۸:۳۰ تا ١٣ برای خونگیری از اهدا کنندگان فعال است. وی اظهار داشت: اتوبوس سیار انتقال

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز همزمان با عید سعید غدیر فعال هستند.

دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه افزود: این پایگاه ها امروز از ساعت ۸:۳۰ تا ١٣ برای خونگیری از اهدا کنندگان فعال است.

وی اظهار داشت: اتوبوس سیار انتقال خون استان نیز از ساعت ٩ تا ١٣ امروز شنبه در محله عینک رشت مستقر است.

وی عنوان کرد : تامین خون مورد نیاز در بخش های مختلف از جمله بیماران هموفیلی و غیره نیازمند اهدای مستمر خون از سوی مردم است و در ایام تعطیلات به دلیل کاهش اهدا به نوعی مابا مشکل و کمبود مواجه می شویم و انتظار است در شرایط کنونی این همراهی ها گسترده تر شود.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.