تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 22:27
کد خبر : 69433

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات در گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل امور مالیاتی گیلان، از رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات در استان نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: اگر مردم بدانند مالیات های پرداختی آنان چقدر به توسعه کشور کمک می کند، نسبت به پرداخت مالیات رغبت بیشتری خواهند داشت. محسن محمدی پور با اشاره به درآمدهای مالیاتی استان در سال

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل امور مالیاتی گیلان، از رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات در استان نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: اگر مردم بدانند مالیات های پرداختی آنان چقدر به توسعه کشور کمک می کند، نسبت به پرداخت مالیات رغبت بیشتری خواهند داشت.

محسن محمدی پور با اشاره به درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۸، گفت: با تحقق ۹۹ درصدی وصول مالیات در استان گیلان مواجه شدیم که نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات نسبت به سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه براساس قانون یک سوم مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از مودیان مالیاتی به عنوان عوارض در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد، یادآور شد: اگر مردم بدانند مالیات های پرداختی آنان چقدر به توسعه کشور کمک می کند، نسبت به پرداخت مالیات رغبت بیشتری خواهند داشت.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، از واریز بیش از ۲۶۶ میلیارد تومانی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز ۸۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است. بی شک این اقدام گام مهمی در راستای فعالیت های عمرانی و توسعه ای شهرها و روستاهای استان قلمداد می شود.

محمدی پور، فرار مالیاتی را یکی از مشکلات سازمان امور مالیاتی دانست و تصریح کرد: سامانه دریافت گزارش فرار مالیاتی به نشانی «www.intamedia.ir» آماده دریافت گزارشات مردمی است و عموم مردم می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و گزارش مربوط به افراد پردرآمد را وارد کنند و یا با شماره ۱۵۲۶ سامانه اطلاعاتی مالیات تماس حاصل کنند.

وی طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی را گام دیگری در مسیر تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: تحقق این امر منجر به کاهش مراجعات غیرضروری مودیان به ادارات مالیاتی و شفاف سازی فرآیندهای مالی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، همچنین به شرایط سخت حاصل از شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در این زمینه تلاش کرد طی روزهای بحرانی با ارائه تسهیلات به مودیان یاریگر فعالان اقتصادی باشد که افزودن بر مهلت های قانونی ارائه اظهارنامه ها، ثبت اعتراض ها و بخشودگی جرایم خصوصا برای اقشار آسیب دیده از این جمله است.

وی ۳۱ مردادماه را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل از طریق سامانه «www.tax.gov.ir» دانست و ادامه داد: با نهادینه شدن فرهنگ مالیاتی و افزایش پرداخت مالیات از سوی افراد پردرآمد می توانیم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.