تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 20:00
کد خبر : 69421

نماینده مردم رشت: مجلس برای رفع مشکل اشتغال و معیشت برنامه های ضربتی دارد

نماینده مردم رشت: مجلس برای رفع مشکل اشتغال و معیشت برنامه های ضربتی دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکلات مردم در حوزه اشتغال و نیز مسائل اقتصادی و معیشتی است که برای برطرف کردن و کاهش آنها بویژه در بخش اقتصادی و معیشتی، مجلس برنامه های ضربتی و تعجیلی دارد. سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکلات مردم در حوزه اشتغال و نیز مسائل اقتصادی و معیشتی است که برای برطرف کردن و کاهش آنها بویژه در بخش اقتصادی و معیشتی، مجلس برنامه های ضربتی و تعجیلی دارد.

سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در رشت اظهار داشت: امروز شاهد وضعیتی هستیم که در شان جامعه اسلامی نیست و این شرایط موجب رفتارهای ناهنجار و مفاسدی در جامعه شده ضمن آنکه تعداد و حجم این فسادها که در سالهای اخیر شناسایی شده کم نبوده است.

وی ادامه داد: البته قوه قضاییه تاکنون اقداماتی را در برخورد با این مفاسد انجام داده و مفسدان زیادی را دستگیر کرده اما خواسته به حق مردم این است که ریشه فساد خشکانده شود که برای تحقق این امر ما نیازمند مدیران توانمند، شایسته، متدین و انقلابی هستیم و از وجود این مدیران حمایت می کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی های استان گیلان گفت : گیلان سه فرصت مناسب و راهبردی دارد که با استفاده مناسب از آنها می توان مشکلات را برطرف کرد و شاهد شکوفایی روزافزون این استان باشیم که به طور حتم یکی از این سه محور، کشاورزی استو با داشتن مزارع و محصولات راهبردی، عملا این بخش جایگاه خاصی در کشور دارد.

آقازاده اضافه کرد: در بخش کشاورزی اگر از لحاظ علمی، تجربی و عملی به خوبی بتوانیم بهره بگیریم نه تنها برای گیلان یک فرصت تعیین کننده به وجود می آید بلکه نقش اساسی و محوری به خصوص در کاهش وارادات کشور خواهد داشت اما اگر نتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، خسارت های زیادی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به صنعت گردشگری تصریح کرد: این حوزه محور دوم توسعه گیلان است چون این استان با داشتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوای بسبار مناسب و نیز وجود مزارع، مراتع، منابع طبیعی و غیره می تواند با سرمایه گذاری مناسب به جایگاه شایسته ای از اقتصاد گردشگری نه تنها کشور که منطقه برسد.

وی به محور صنعت نیز اشاره و اظهار کرد: صنعت سومین محور مهم برای توسعه گیلان است که در کنار دو بخش دیگر می تواند باعث رونق روزافزون شود اما هم اینک حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از ظرفیت صنعت گیلان فعال است و مابقی غیرفعال و تعطیل بوده و از لحاظ نقدینگی، سرمایه در گردش، تهیه مواد اولیه، بازار فروش و صادرات با مشکل مواجهند.

وی معضلات و مشکلات موجود در صنعت گیلان را باعث عدم حضور سرمایه گذار در این استان عنوان کرد و افزود: با توجه به این امر در بخش امنیت سرمایه گذاری نیز با مشکل مواجهیم چون سرمایه گذار با این مسائل رغبتی برای سرمایه گذاری در این استان نخواهد داشت و به همین دلیل باید همه مسئولان استان تلاش کنند تا مشکلات موجود در بخش صنعت به حداقل برسد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار بیان کرد: حضور خبرنگاران در جامعه باعث برکت است و این قشر زحمتکش عامل آگاهی بخشی اجتماعی و آگاهی رسانی عمومی هستند.

وی گفت : خبرنگاران پیشتازان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی هستند و خبرنگاران یکی از اقشار پاک و وارسته جامعه محسوب می شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه به سوال خبرنگاری در خصوص رضایت مندی از شهردار و شورای اسلامی رشت گفت: ما هم اینک شهر مخروبه و مدیریت شهری بهم ریخته ای داریم که مسئولان باید با قدرت و توانمندی بیشتر در حل مشکلات شهر رشت بکوشند.

آقازاده به حقوق نمایندگان مجلس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حقوق نمایندگان حدود ۲۵ الی ۲۷ میلیون تومان است که البته این میزان حقوق به عنوان امانت دراختیار ماست و از آن باید در اجاره دفتر و سایر مسایل مربوط به آن و همچنین در بخش کمک های موردی استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.