تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 20:02
کد خبر : 69307

میانگین بارش ۷۱ میلی متر باران در ۴۸ ساعت گذشته در گیلان

میانگین بارش ۷۱ میلی متر باران در ۴۸ ساعت گذشته در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت:براساس گزارش دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مرتبط با وزارت نیرو؛ طی ۴۸ ساعت گذشته به طور میانگین ۷۱ میلی متر باران در استان باریده است . وحید خرمی عصر چهارشنبه با اشاره به آمادگی شرکت آب منطقه ای گیلان بدنبال اعلام هشدار سطح

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت:براساس گزارش دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مرتبط با وزارت نیرو؛ طی ۴۸ ساعت گذشته به طور میانگین ۷۱ میلی متر باران در استان باریده است .

وحید خرمی عصر چهارشنبه با اشاره به آمادگی شرکت آب منطقه ای گیلان بدنبال اعلام هشدار سطح قرمز از سوی اداره کل هواشناسی استان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته ،جلسه مدیریت بحران با محوریت سیلاب با حضور اعضای کمیته بحران برگزار و مقدمات اولیه برای مقابله با سیلاب اندیشیده شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس؛ هماهنگی های لازم با پیمانکاران مستقر در پروژه ها و خروج ماشین آلات از بستر رودخانه ها و انسداد مسیر ورودی انهار برای جلوگیری از خسارت ها انجام شد.

وی ادامه داد : طی بارش های دو روز گذشته در منطقه غرب و فومنات از جمله در رودخانه های خاله سرا و ماسوله رودخان دبی رودخانه ها افزایش چشمگیری نداشته و ورودی سردهنه های آبگیر مزارع کشاورزی مسدود و از بروز خسارت به اراضی شالیکاری جلوگیری شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود : عمده بارش ها با شدت بالا و در مدت زمان کم در منطقه شرق گیلان به مرکزیت محدوده رودسر و املش اتفاق افتاد .

خرمی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده از قبیل تحکیم پایاب پل ها و لایروبی رودخانه ها تاسیسات اصلی نظیر پل ها آسیب خاصی ندیده و فقط در مدت زمان محدود پل های مواصلاتی موقت موسوم به آبنما مسدود و طی ساعات عصر روز سه شنبه بازگشایی شد.

وی اظهار داشت : همچنین با بالا آمدن سطح آب انهار، بخش عمده ای از اراضی شالیکاری منطقه دچار آبگرفتگی و خسارت شدند که برآورد میزان خسارات از سوی سازمان جهاد کشاورزی در دست بررسی است.
وی ادامه داد : تمرکز اصلی بارش های محدوده املش در حوضه آبریز رودخانه کیارود بوده که به همراه چندین شاخه مسیل، انهار و زهکش های جمع کننده اصلی آب های سطحی تجمیع و به رودخانه شلمانرود منتهی می شود.

خرمی ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات لایروبی رودخانه شلمانرود از محل اعتبارات سیلاب طی سال جاری و افزایش آبگذاری رودخانه مذکور، مجموع دبی انهار و زهکش و آبهای سطحی منتهی به این رودخانه با کمترین خسارت به سمت پایاب و دریا هدایت شد .

وی یاداور شد: طی ۴۸ ساعت گذشته در گیلان بیشترین بارش مربوط به مناطق شرق و غرب استان و در سایر مناطق با شدت کمتری بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : بیشترین بارش ثبت شده در مدت یاد شده مرتبط با ایستگاههای هواشناسی این شرکت در ایستگاه کلچال املش با ۲۶۷ میلی متر که ۲۱ درصد متوسط بارش بلند مدت را شامل می شود .
بر اساس گزارش هواشناسی ؛ بیشترین بارندگی در استان طی دو روز گذشته در املش با ۳۹۱ میلیمتر بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.