تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 - 23:10
کد خبر : 69237

تفاهمنامه احیاء هنرستان نساجی در گیلان منعقد شد

تفاهمنامه احیاء هنرستان نساجی در گیلان منعقد شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ تفاهمنامه احیاء هنرستان نساجی امروز “سه شنبه” بین دانشگاه فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، دبیر انجمن مدیران صنایع و دبیر انجمن تخصصی صنایع نساجی استان گیلان منعقد شد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان روز سه شنبه در این باره گفت: بر اساس این تفاهمنامه، احیاء هنرستان

جارستان به نقل از ایرنا؛ تفاهمنامه احیاء هنرستان نساجی امروز “سه شنبه” بین دانشگاه فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، دبیر انجمن مدیران صنایع و دبیر انجمن تخصصی صنایع نساجی استان گیلان منعقد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان روز سه شنبه در این باره گفت: بر اساس این تفاهمنامه، احیاء هنرستان نساجی در کل استان مد نظر است اما اکنون به صورت پایلوت در رشت این طرح اجرای هنرستان نساجی شهید باهنر در رشته های مختلف از جمله نساجی، پوشاک، طراحی دوخت و غیره انجام می گیرد.

رسول شمشادی با بیان اینکه ظرفیت هنرستان نساجی شهید باهنر رشت حداقل ۱۰۰ دانش آموز است، افزود: هنرستان های نساجی بنا به درخواست در شهرستان های مختلف نیز فعال می شود.

وی بیان داشت: بر اساس این تفاهمنامه دانش آموزان تحصیل کرده در هنرستان های نساجی به دانشگاه فنی و حرفه ای راه می یابند ضمن اینکه مورد حمایت صنعت نیز قرار می گیرند و توسط صنعت بورسیه می شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و تجهیزات توسط صنعت نیز به روزرسانی می شود، اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان در رشته های یاد شده نیز دوره های توانمندسازی را در صنعت می گذرانند.

دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان دارای هفت دانشکده و آموزشکده و افزون بر هشت هزار دانشجوی پسر و دختر است، این دانشگاه ۶ واحد دانشگاهی پسران و یک واحد آموزشکده دختران دارد که به لحاظ آماری حدود ۷۰ درصد پسران هنرستانی و ۲۰ درصد دختران جذب این مراکز دانشگاهی می شوند.

دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان دارای ۱۱۲ کارگاه و آزمایشگاه، یک هزار و ۵۰۰ مدرس، حدود ۵۰ عضو هیات علمی، نزدیک ۵۵ دوره کاردانی، ۳۳ کد رشته و محل رشته کارشناسی است.

استان گیلان حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.