تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 21:03
کد خبر : 68881

آغاز جشن‌های مجازی ستاد غدیر و دهه امامت در آستارا

آغاز جشن‌های مجازی ستاد غدیر و دهه امامت در آستارا

جارستان به نقل از ایرنا؛ جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت غدیر و دهه امامت و ولایت در آستارا در فضای مجازی آغاز شد و اماکن عمومی این شهرستان با همکاری دستگاه‌های متولی آذین‌بندی می‌شود. امام جمعه آستارا روز شنبه در جلسه ستاد غدیر در دفتر خود اظهار کرد: در دهه امامت و

جارستان به نقل از ایرنا؛ جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت غدیر و دهه امامت و ولایت در آستارا در فضای مجازی آغاز شد و اماکن عمومی این شهرستان با همکاری دستگاه‌های متولی آذین‌بندی می‌شود.

امام جمعه آستارا روز شنبه در جلسه ستاد غدیر در دفتر خود اظهار کرد: در دهه امامت و لایت مسابقه هایی با موضوع آن در فضای مجازی برگزار می شود و در داخل اداره ها هم زمان با اذان ظهر، زیارت حضرت علی (ع) پخش خواهد شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا بیان کرد: در صورت قرار گرفتن شهرستان آستارا در وضعیت زرد ابتلا به کرونا، جشن عید غدیر خم و برنامه های فرهنگی و هنری آن در روز ۱۷ مرداد در پارک ساحل مخیری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: غبار روبی بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) و مزار شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع بسته های شیرینی در ورودی امام زادگان و پخش مولودی در روز عید غدیر خم در شهر توسط یک خودروی سیار از برنامه های فرهنگی دهه امامت و ولایت است.

امام جمعه آستارا گفت: ۱۶ برنامه تا پایان روز عید غدیر در این شهرستان پیش بینی شده و بزرگداشت مقام علی (ع) و عید غدیر، تکریم ارزش های الهی و انسانی است و برنامه های دهه امامت و ولایت باید آغازگر حرکتی تازه برای تبیین اندیشه های والای علی (ع) به جوانان و امت اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: شکوفایی انقلاب اسلامی، از برکات آموزه های عیدغدیر است و پایداری ملت ایران به ولایت و مکتب اهل بیت (ع)، دسیسه های شوم استکبار را نقش بر آب و ضربه های سنگینی بر پیکر نحس آنان وارد کرده است.

از عید سعید قربان تا عید غدیر خم به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده و به دلیل شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده است، اغلب برنامه ها و همایش ها برای جلوگیری از تشکیل اجتماعات و شیوع ویروس کرونا، در فضای مجازی اجرا می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.