تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 مرداد 1399 - 17:42
کد خبر : 68711

ضرورت توجه به سیستم گرمایشی و مسائل بهداشتی در مدارس آستارا

ضرورت توجه به سیستم گرمایشی و مسائل بهداشتی در مدارس آستارا

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست فرمانداری آستارا گفت: دارا بودن سیستم گرمایشی استاندارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مورد توجه مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان قرار گیرد. رضا جمشیدی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: آموزش ‌و پرورش یکی از بزرگ ‌ترین

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست فرمانداری آستارا گفت: دارا بودن سیستم گرمایشی استاندارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مورد توجه مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان قرار گیرد.

رضا جمشیدی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: آموزش ‌و پرورش یکی از بزرگ ‌ترین وزارت‌ خانه ‌های قوه مجریه است که با تک ‌تک خانواده‌ها ارتباط دارد.

وی ابراز امیدواری کرد : سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و روحیه بالا آغاز شود و در این راستا باید فعالان فضای مجازی، رسانه ‌ها، مدیران، آموزگاران، دبیران و اولیا نگرانی و اضطراب ناشی از عواقب ویروس کرونا را در دانش ‌آموزان کاهش دهند.

وی گفت: باید کیفیت آموزش و پرورش در مدارس ارتقا یابد و توانمندسازی علمی معلمان مورد توجه قرار گیرد زیرا اهمیت به این قشر در تربیت دانش آموزان تاثیرگذار است.

سرپرست فرمانداری آستارا بیان کرد: کتب درسی دانش‌ آموزان برای سال تحصیلی جدی نیز با حساسیت خاصی پیگیری و در اولین فرصت در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان آستارا برای سال تحصیلی جدید نام نویسی کرده ‌اند که هفت‌هزار و ۱۴۲ نفر آن دختر و هفت‌هزار و هفت نفر پسر است.

سید سجاد موسوی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید ۸۳۵ کلاس درس پیش‌بینی ‌شده که ۵۴۵ کلاس آن آن به مدارس دولتی و ۲۹۰ مورد هم به مدارس غیردولتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: طرح های نوسازی دبستان میرزا کوچک روستای تلخان و دبستان پاسدار شیری حیاطی تا مهر ۹۹ به بهره برداری می رسد و تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۳ نفر از دانش‌ آموزان مدارس این شهرستان برای ثبت کتب درسی در سامانه مربوطه اقدام کرده ‌اند.

معاون برنامه ‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با شیوع ویروس کرونا هم ‌زمان خواهد شد و در این ‌خصوص باید برای کاهش دغدغه های خانواده ها، مراقبت های ویژه ای اعمال شود.

کامبیز لقمانی مقدم ادامه داد: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تمام روستاهای فاقد اینترنت باید به دکل های اینترنتی همراه اول، رایتل و ایرانسل مجهز شوند تا بستر استفاده از شبکه پیام رسان شاد فراهم گردد.

پیش از شیوع بیماری کرونا ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آستارا به تحصیل علم مشغول بودند؛ ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست، گیلان را هم به شدت متاثر کرد و باعث تعطیلی اجتماعات مردمی، مدارس و دانشگاه ها شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.