تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 - 18:49
کد خبر : 68091

راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰

راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰

جارستان: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات مادران و بیماری کووید ۱۹ خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ آبتین حیدرزاده-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه مادران از جمله گروه های

جارستان: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات مادران و بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ آبتین حیدرزاده-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه مادران از جمله گروه های آسیب پذیر به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ هستند، ارتباط آنها با کارشناسان از طریق سامانه ۴۰۳۰ امکان پذیر شده است.

حیدرزاده، با اشاره به اینکه بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰ فعال شده است، ابراز کرد: در این سامانه، کارشناسان مجرب مامایی پاسخگوی سوالات مادران هستند و در صورت موافقت وزارت بهداشت، این سامانه در حوزه کودکان نیز فعال خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با شیوع بیماری کووید-۱۹ و به منظور کاهش مراجعات حضوری مادران به مراکز ارائه خدمات، تمامی مراقبت های دوران بارداری که می بایست در ۸ نوبت انجام شود، در ۵ نوبت تجمیع شده و به مادران ارائه می شود؛ این در حالی است که مراقبین سلامت همواره پاسخگوی نیازهای مادران از طریق تماس تلفنی نیز هستند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به نیاز مادران در دو بخش «سلامت مادران شامل مراقبت های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان» و همچنین «بیماری کووید-۱۹ در بارداری» با حضور ۲۷۰ نفر کارشناس و کارشناس ارشد مجرب مامایی در سطح کشور و به صورت شبانه روزی راه اندازی شده است. از این تعداد، ۶ نفر کارشناسان مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.