تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 15:31
کد خبر : 67950

امام جمعه رشت: مردم در این شرایط احسان به یکدیگر را فراموش نکنند

امام جمعه رشت: مردم در این شرایط احسان به یکدیگر را فراموش نکنند

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه امسال حج برگزار نمی شود، بیان کرد: مردم احسان به همنوع را فراموش نکنند و از طریق مساجد محلات کمک های مخفی خود را به دست نیازمندان برسانند. آیت الله رسول فلاحتی درخطبه های این هفته آئین عبادی،

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه امسال حج برگزار نمی شود، بیان کرد: مردم احسان به همنوع را فراموش نکنند و از طریق مساجد محلات کمک های مخفی خود را به دست نیازمندان برسانند.

آیت الله رسول فلاحتی درخطبه های این هفته آئین عبادی، سیاسی  نماز جمعه رشت با انتقاد از گرانی و اجرای رزمایش مواسات و همدلی افزود:  از مسئولان می خواهیم اگر نمی توانند ارزانی را  در بازار حاکم کنند، حداقل نرخ ها را ثابت نگه دارند تا اجناس گران تر نشوند.
وی با اشاره به واقعه تلخ کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ گفت : امروز شاکریم که به قوت و برکت انقلاب و نظام اسلامی عزت به ایران برگشته است.
وی با اشاره به حرکت ایذایی هواپیماهای آمریکایی نسبت به هواپیمای ماهان در روزهای اخیر گفت: از وزارت دفاع می خواهیم در برابر هواپیماهای آمریکایی  مقابله به مثل نمایند؛ باید دولت جمهوری اسلامی در برابر هر تعرضی؛ تعرض متقابل اعلام کند.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به پویش اعدام نکنید در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: باید اول جنایات افراد دستگیرشده در آبان ۹۸ به مردم نشان داده می شد بعد مردم قضاوت می کردند که آیا این افراد باید اعدام شوند یا نشوند.  
وی ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز برپایی اولین نمازجمعه به امامت آیت الله طالقانی اظهار داشت: بهترین جایی که مردم در آن پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، نماز جمعه است.
رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان هم در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه رشت ضمن گرامیداشت سالروز برپایی نخستین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تبیین خط و مش نظام جمهوری اسلامی،  دعوت مردم به نظارت بر عملکرد مسئولان نظام را برخی از کارکردهای نماز جمعه عنوان کرد.
به این مناسبت برخی از خادمان برپایی نمازجمعه گیلان تجلیل شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.