تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 21:06
کد خبر : 67899

اوقاف گیلان ۱۵ هزار بسته کمک معیشتی و ملزومات بهداشتی توزیع کرد

اوقاف گیلان ۱۵ هزار بسته کمک معیشتی و ملزومات بهداشتی توزیع کرد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در اجرای نهضت همدلی و مواسات ۱۵ هزار بسته کمک معیشتی و ملزومات بهداشتی از سوی اوقاف بین مردم در این استان توزیع شده است. حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز پنجشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در اجرای نهضت همدلی و مواسات ۱۵ هزار بسته کمک معیشتی و ملزومات بهداشتی از سوی اوقاف بین مردم در این استان توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز پنجشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در فرمانداری لاهیجان افزود: در اجرای نهضت همدلی و مواسات ۱۵۰ هزار ماسک نیز از سوی اوقاف و امور خیریه استان بین مردم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی امور خیریه در ادارات اوقاف گیلان راه اندازی شد، اظهار کرد: طرح شمیم خدمت از دیگر اقدامات ارزشمند سازمان اوقاف در سراسر کشور و گیلان است و در آن که با هدف تحقق شعار سال اجرا می شود کارآفرینی در بقاع متبرکه برای زائران و مجاوران مد نظر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی در بقاع متبرکه خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در عموم کارها و طرح های فرهنگی کشور حضور دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت ادارات اوقاف و امور خیریه در گیلان در آموزش قرآن، تربیت حافظ و مسابقات قرآنی برجسته است، اضافه کرد: ادارات اوقاف با وجود همه تنگناهای مالی در حوزه فرهنگی، بودجه فرهنگی دولتی ندارند اما به معنای حقیقی کلمه در کنار مسئولان و حکومت و نظام است.

حجت الاسلام جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حجت الاسلام میر حسینی رییس پیشین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل گفت: تعامل سازنده وی با هیات امنا و مردم جای تقدیر دارد.

وی تعامل با مسئولان به ویژه در جریان کرونا را از نقاط قوت حجت الاسلام میرحسینی در طول مدیریت وی در شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل عنوان کرد و افزود: نظم در جلسات، ارتباط با روحانیون و ایستادگی شجاعانه در برابر هیات امنای سنتی از دیگر نقاط قوت او بود.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه مدیریت در شهرستان لاهیجان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: این شهرستان موقوفات و مساجد زیادی دارد، احیای موقوفات انتظار ما از رئیس جدید است.

وی با بیان اینکه نهایت همکاری و تلاش را برای موفقیت برنامه‌های اوقاف و امور خیریه خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: باید با گفتمان و تعامل مسائل را حل و اعتماد مردم را در حوزه وقف جلب کرد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان نیز در ادامه در سخنانی بیان داشت: سازمان اوقاف، تلاقی دو ثقل قرآن و ائمه اطهار(ع) است، مردم این شهرستان سابقه طولانی در توسل به این دو ثقل اکبر دارند.

نورالله اکبری؛ قاریان برجسته و جلسات قرآنی فاخر را از مزیت ‌های فرهنگی شهرستان لاهیجان عنوان کرد و افزود: بقاع لاهیجان محل رجوع بسیاری از مردم از سراسر کشور هستند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات حجت الاسلام سید حامد میرحسینی رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، محمد صفایی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف این شهرستان ها معرفی شد.

همچنین در مراسم جداگانه ای ضمن قدردانی از حجت الاسلام حمیدرضا کریمی رییس سابق اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت، حجت الاسلام میرحسینی به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.