تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 16:44
کد خبر : 67848

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان: اقبال مردم گیلان برای حضور در آیین نمازجمعه رضایت بخش است

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان: اقبال مردم گیلان برای حضور در آیین نمازجمعه رضایت بخش است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان گفت: اقبال مردم استان برای حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رضایت بخش است. حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری در جمع

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان گفت: اقبال مردم استان برای حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رضایت بخش است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نمازجمعه افزود: با شیوع ویروس کرونا با هدف پیشگیری از انتشار این ویروس، حدود ۱۵ هفته نماز جمعه در استان گیلان برگزار نشد، مردم نگران بودند اما از ۲۳ خرداد ماه نماز جمعه با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی اقامه می شود.

وی اظهار داشت: در شرایط عادی قبل از بیماری کرونا بر اساس آمارهای جمع آوری شده از محل های برپایی نماز جمعه هر هفته ۲۰ هزار نفر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در استان گیلان شرکت می کردند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این جمعیت به نصف رسیده که البته با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های پیشگیری از بیماری و فاصله گذاری اجتماعی، این جمعیت عادی است ضمن اینکه در استان های دیگر نیز اینگونه است.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی با بیان اینکه ۳۵ نماز جمعه هر هفته در سراسر گیلان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: برای هر نهاد نماز جمعه یک ستاد “نمازجمعه” داریم و بر اساس چارت تعریف شده ۲۰ نفر اعم از آقایان و خانم ها عضو ستاد هستند ضمن اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سراسر استان کارگزاران نماز جمعه را شامل می شوند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: این برنامه ها با ۲ هدف کلی شامل جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه و ارتقاء ظرفیت هدایت گری نهاد نماز جمعه برگزار می شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اظهار داشت: تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نماز جمعه در سطوح ملی، منطقه ای، استانی، شهرستانی، قدرشناسی از تلاش های خالصانه ائمه جمعه و کارگزاران نماز جمعه، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات و معرفی و تجلیل از چهره های ماندگار و مفاخر نماز جمعه از سیاست ها در اجرای برنامه ها است.

وی با بیان اینکه چهار گروه مخاطب شامل “عموم مردم، جوانان و نوجوانان”، “نخبگان” ، “گروه های مرجع و اثرگذار” و “کارگزاران نماز جمعه” برای ما تعریف شده، خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا با ایجاد ظرفیتی جوانان و نوجوانان به سمت میعادگاه های نماز جمعه رغبت پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: تشکیل طرح های اندیشه ورز و جلسه های مشورتی و همفکری با صاحبنظران برای ارتقاء کیفیت نماز جمعه و بزرگداشت این ایام، تجلیل از کادردرمانی، پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان و قهرمانان سلامت در میعادگاه های نماز جمعه، برگزاری جلسه هایی با اندیشمندان به منظور ارتقاء کمی و کیفی نماز جمعه و افتتاح فضاهای جاذبه ای در تعدادی از مصلی ها شامل مهد آدینه، کتابخانه و غیره از جمله این برنامه ها است.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در ادامه سخنانش در نشست خبری بیان داشت: یکی از برنامه های دیگر به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا “س” است تا با کمک خیرین و مردم جهیزیه ای برای زوج های جوان نیازمند تهیه شود.

وی، ازدواج آسان برای جوانان را یکی از کارهای فرهنگی ائمه جمعه عنوان و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه بر اساس برنامه های ابلاغی باید موضوعات مرتبط در حوزه امامت شان اعم از ناهنجاری ها، کاستی ها در موضوع فرهنگی و اجتماعی را بررسی و در دوران مسئولیت شان، افقی برای آن تعریف کرده و به آن سمت حرکت کنند که ترویج ازدواج آسان و مبارزه با طلاق و جدایی جوانان یکی از این برنامه ها است.

حجت الاسلام عادلی در ادامه سخنانش تعیین تکلیف مصلی های نیمه کاره در بندرانزلی، شفت، فومن، سنگر، رضوانشهر، لنگرود و رودسر را از دیگر برنامه ها در استان گیلان نام برد و اظهار داشت: سیاست جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، برپایی نمازجمعه در شهرهای کوچک و شهرستان ها در مساجد جامع است و وقت امامان جمعه برای ساخت مصلی ها گرفته نشود بنابراین ساخت هیچ مصلی جدیدی آغاز نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.