تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 16:22
کد خبر : 67435

افزایش ۲۲ درصدی صادرات از گیلان

افزایش ۲۲ درصدی صادرات از گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۲۲ درصدی صادرات طی سه ماهه نخست امسال از استان خبر داد. فرهاد دلق پوش روز دوشنبه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت ها اظهار داشت: مهمترین مسئله و دغدغه برای فعالان اقتصادی که می تواند برای صادر کنندگان و

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۲۲ درصدی صادرات طی سه ماهه نخست امسال از استان خبر داد.

فرهاد دلق پوش روز دوشنبه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت ها اظهار داشت: مهمترین مسئله و دغدغه برای فعالان اقتصادی که می تواند برای صادر کنندگان و وارد کنندگان ما دارای اهمیت باشد ، بحث زیر ساخت بنادر و گمرکات و امکانات ریلی و دریایی است که برای رفع مشکلات بنادر پیگیری های لازم را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون؛ از لحاظ صادرات رشد مناسبی داشته ایم ، یادآور شد : طی سه ماه نخست امسال؛ در مجموع ۲۳۵ هزار و ۴۱۰ تن کالا به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات از استان انجام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۲۸ و از نظر ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین طی همین مدت ؛ واردات از نظر وزنی ۷۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۵ درصد رشد داشتیم که نشاندهنده تحرک است که از ظرفیت هایی همچون بنادر منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی و راه آهن استفاده می شود.

دلق پوش در ادامه به تعداد ثبت سفارش ها برای مبادلات و واردات کالا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه اشاره و بیان کرد: طی این مدت؛ یک هزار و ۵۱۶ مورد ثبت سفارش داشته ایم که از لحاظ تعداد ثبت سفارش در رتبه نهم هستیم .

دلق پوش خاطرنشان کرد: میانگین پاسخگویی ما برای ثبت سفارش سه روز است که بیشترین ثبت سفارش ها در کشور مربوط به تهران با زمان پاسخگویی ۱۰ روزه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین در خصوص پایش کارگروه کارت های بازرگانی بر اساس تکالیف بانک مرکزی صنعت و گمرک جمهوری اسلامی بیان کرد: کسانی که مبادرت به صادرات داشتند ، انتظار اینست که از ظرفیت های گیلان به نحو مطلوب استفاده کنیم و هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری ما می تواند بیشتر از این تحقق پیدا کند.

گیلان با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب ،مرز زمینی آستارا و بنادر انزلی ، کاسپین و آستارا ، نزدیکی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای مشترک المنافع از پتانسیل بالایی برای تولید و صادرات برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.