تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 12:36
کد خبر : 67406

انعقاد ۵۰ تفاهم نامه همکاری هلال احمر با موسسات خیریه گیلان

انعقاد ۵۰ تفاهم نامه همکاری هلال احمر با موسسات خیریه گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل هلال احمر گیلان از انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار جامعه با ۵۰ موسسه خیریه هم سو با این جمعیت خبر داد. سیاوش غلامی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله با اجرای طرح های ملی با

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل هلال احمر گیلان از انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار جامعه با ۵۰ موسسه خیریه هم سو با این جمعیت خبر داد.

سیاوش غلامی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله با اجرای طرح های ملی با همکاری موسسه خیریه نقش مهمی را در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می کنند.

وی افزود: حوزه داوطلبان هلال احمر همه ساله با اجرای طرح های ملی همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر و هر ماه یک طرح و پروژه انسان دوستانه در قالب کاروان سلامت در راستای کمک به روستاهای کم برخوردار و قشر آسیب پذیر روستایی و حساس سازی مردم در حفظ محیط زیست، آموزش کمک های اولیه، کمک دارویی به بیماران صعب العلاج، اهدای لوازم التحریر برای دانش آموزان کم برخوردار، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس ، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت های خاص و غیره با همکاری ۵۰ موسسه خیریه نقش مهمی را در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می کند.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان با اشاره به نقش مهم داوطلبان این جمعیت در اجرای برنامه های انسان دوستانه خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ هزار و ۷۳۳ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در حوزه های داوطلبانه و انساندوستانه از جمله در شرایط کرونا مشارکت کردند.

وی بیان داشت: آنچه که نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه های انسان‌ دوستانه برجسته تر می‌ کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع انسانی داوطلبان است، در این راستا نیز بهره مندی موثر از خدمات آنان مستلزم برنامه ریزی دقیق و ساختاری کارآمد و روزآمد است تا بتوان علاوه بر شرایط عادی، در مواقع بحرانی نیز در کوتاه ترین زمان با بهره مندی از خدمات داوطلبانه، توانشان را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: در سال‌ های اخیر رسیدگی به فرآیندهای خدمت به زنان سرپرست خانوار، کودکان و قشرهای آسیب‌ پذیر در بحران، در دستور کار فعالیت ‌های داوطلبانه قرار گرفته است و در همین راستا، داوطلبان جمعیت هلال احمر، ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی در بحران را به عنوان مکمل خدمات امدادی عهده دار می شوند.

غلامی جایگاه جمعیت هلال احمر را نزد مردم محبوب دانست و اضافه کرد: پایبندی اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر به اصول بنیادین و انسان‌ دوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و جایگاه کم نظیر جمعیت در نزد مردم کشور و استان موجب شده که بیش از پیش بسیاری از شخصیت‌ های برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.

جمعیت هلال احمر استان گیلان ۱۳ هزار و ۷۶ عضو داوطلب در چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.