تاریخ انتشار : شنبه 28 تیر 1399 - 22:06
کد خبر : 67252

سومین دوره آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری برگزار می گردد

سومین دوره آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری برگزار می گردد

جارستان: مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان از برگزاری سومین دوره آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری برای تمامی کارکنان این اداره بصورت مجازی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امداد، عباس اهرابی با بیان اینکه در عصر حاضر رعایت حریم حقوق مردم در عرصه های مختلف بعنوان یک پدیده اجتماعی، یکی از ضروریات

جارستان: مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان از برگزاری سومین دوره آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری برای تمامی کارکنان این اداره بصورت مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امداد، عباس اهرابی با بیان اینکه در عصر حاضر رعایت حریم حقوق مردم در عرصه های مختلف بعنوان یک پدیده اجتماعی، یکی از ضروریات زندگی محسوب می شود، گفت: شهروندان عموماً با سلایق و انگیزه های مختلف در جامعه به فعالیت می پردازند. از این رو، زندگی اجتماعی مستلزم وجود روابط حقوقی بین افراد و گروه های مختلف جامعه می باشد که باید تحت نظم و قاعده های قانونی در آید.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، با تأکید بر اینکه در صورت عدم وجود نظم و ضوابط در جامعه، زور، اجحاف، تزویر حاکم شده و سبب ایجاد هرج و مرج و نابسامانی خواهد شد، افزود: فلذا دولتها و نهادهای عمومی در سده های اخیر با تعیین و تدوین قواعد و مقررات مربوطه، سیاست خاصی را در جهت تنظیم این روابط در پیش گرفته اند.

وی، ادامه داد: از سوی دیگر، امروزه مسائل مربوط به جامعه بدلیل افزایش و تنوع ارتباطات و نیازمندی ها توسعه فراوانی یافته است که نوع روابط و گستردگی آنها باعث شده مسائل مستقل و جدیدی همچون مسئولیت های مدنی و کیفری در جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

اهرابی، صیانت از حقوق شهروندی را از مهمترین امور مورد توجه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: لذا آشنایی با قوانین و مقررات در راستای انجام صحیح آن امری ضروری و مهم است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، با بیان اینکه در این راستا سومین دوره آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری در قالب ۵ سرفصل طی ۸ ساعت برای تمامی پرسنل کمیته امداد امام(ره) استان برگزار خواهد شد، گفت: اصول و مبانی، مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری، تکالیف کارکنان و دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق شهروندی در نظام اداری از جمله این سرفصل های آموزشی می باشد.

اهرابی، اضافه کرد: انتظارات از شهروندان برای رعایت حقوق دیگر شهروندان در نظام اداری و سازوکار اجرایی حقوق شهروندی در نظام اداری از دیگر سرفصل های آموزشی این دوره می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آزمون مجازی این دوره در روز شنبه ۱۱ مردادماه برگزار و به افراد گواهینامه شرکت در دوره اعطاء خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.