تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 23:03
کد خبر : 66978

دکتر رسول فرخی: در ظرفیت پذیرش وکیل در کشور باید بازنگری شود

دکتر رسول فرخی:  در ظرفیت پذیرش وکیل در کشور باید بازنگری شود

جارستان: دکتر #رسول_فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه بر اساس قانون وکلا نقش بسیار مهمی در جامعه دارند، اظهار کرد: به دلیل عدم آشنایی کافی مردم با جزئیات مسائل حقوقی #وکلا نقش بسیار مهمی در کشور داشته و وظایف آن‌ها غیرقابل کتمان است. وی با تأکید بر لزوم #اصلاح قوانین

جارستان: دکتر #رسول_فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه بر اساس قانون وکلا نقش بسیار مهمی در جامعه دارند، اظهار کرد: به دلیل عدم آشنایی کافی مردم با جزئیات مسائل حقوقی #وکلا نقش بسیار مهمی در کشور داشته و وظایف آن‌ها غیرقابل کتمان است.

وی با تأکید بر لزوم #اصلاح قوانین مربوط به حوزه وکالت گفت: در کشور تعداد وکلای حاضر و تعداد پرونده‌های قضایی با یکدیگر همخوانی نداشته و به‌نوعی می‌توان گفت #سرانه_وکیل به نسبت پرونده‌های قضایی پایین است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی #بازنگری ظرفیت پذیرش وکیل در کشور را الزامی دانست و افزود: مردم نباید به علت کمبود وکیل معطل بمانند. از این‌رو باید ظرفیت پذیرش وکیل در کشور افزایش یافته و ساماندهی سریع آن در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار گیرد.

فرخی #انحصارطلبی را برای کشور یک سم دانست و بیان کرد: رویکرد و محوریت مجلس یازدهم مقابله با انحصارطلبی و برقراری #عدالت_اجتماعی در حوزه‌های مختلف می‌باشد که یکی از این موارد افزایش سرانه وکیل در کشور است.

وی یکی از دلایل عدم رغبت مردم به انتخاب وکیل را بالا بودن #نرخ_وکالت در کشور دانست و تصریح کرد: اخیراً قوه قضائیه خوشبختانه یک سامانه را معرفی کرده که موکلین و وکلا در آن ثبت‌نام‌ می‌کنند که این امر منجر به افزایش #شفافیت می‌گردد.

به گفته عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزایش میزان وکلا در کشور باعث افزایش رقابت و سطح خدمات می‌شود که می‌تواند باعث #کاهش_هزینه وکالت شده و سبب افزایش آشنایی مردم نسبت به مسائل حقوقی گردد.

فرخی نظر عده‌ای از کارشناسان مبنی بر اینکه در صورت برداشتن محدودیت‌ها سطح وکالت پایین می‌آید مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: باید #امتحان را در حوزه وکالت برگزار کرده و هر فردی که امتیاز لازم را در آن امتحان کسب کرد قبول شود و شرایط لازم  برای وکالت دارا باشد مجوز وکالت اعطا نمود و این‌طور نباشد که فقط یک تعداد محدود جذب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.