تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399 - 17:38
کد خبر : 66314

مجموعه بناهای تاریخی شیلات بندرکیاشهر تبدیل به پارک موزه می شود

مجموعه بناهای تاریخی شیلات بندرکیاشهر تبدیل به پارک موزه می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ بخشدار بندرکیاشهر از راه اندازی پارک موزه در مجموعه بناهای تاریخی شیلات این بخش که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد با هدف توسعه بخش گردشگری خبر داد. حجت حاجی پور امروز با اشاره به اینکه مقدمات راه اندازی این پارک موزه توسط مراجع اجرایی و قضایی در حال پیگیری است ،

جارستان به نقل از ایرنا؛ بخشدار بندرکیاشهر از راه اندازی پارک موزه در مجموعه بناهای تاریخی شیلات این بخش که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد با هدف توسعه بخش گردشگری خبر داد.

حجت حاجی پور امروز با اشاره به اینکه مقدمات راه اندازی این پارک موزه توسط مراجع اجرایی و قضایی در حال پیگیری است ، افزود: به این منظور کارهای اولیه چون تسطیح و آماده سازی زمین این پارک موزه از سوی شرکت مادر تخصصی ماهیان خاویاری استان و با نظارت اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی روند اجرای این طرح را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به قدمت بیش از ۱۵۰ ساله فعالیت های اداره شیلات در شهر بندرکیاشهر و همچنین وجود ساختمان قدیمی شیلات در این منطقه راه اندازی این موزه می تواند در جذب گردشگران نقشی موثر داشته باشد.

وی راه اندازی این موزه را از خواسته های مردم این منطقه دانست و گفت: این اقدام موجب بازآفرینی و شناساندن هویت اصلی این منطقه می شود و به نوعی فعالیت های صید و صیادی را در این بخش به نمایش می گذارد.

حاجی پور در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود کلیه متولیان امر حمایت لازم برای تسریع اجرای پروژه پارک موزه بندرکیاشهر داشته باشند.

گفته وی، ساختمان قدیمی شیلات بندرکیاشهر در حال حاضر فعالیت چندانی نداشته و تنها بخش رستوران آن برای سرویس دهی فعالیت می کند ، ضمن آنکه بصورت مقطعی از این ساختمان برای فیلمبرداری و تولید فیلم استفاده می شود.

وی یادآور شد: مجموعه ساختمان های شیلات بندرکیاشهر با وسعت حدود هشت هکتار یکی از بناهای زیباست که در مرکز این شهر قرار دارد .

حاجی پور با بیان اینکه ۱۳بنای این مجموعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود: خانه های شماره های یک و دو، سردخانه ، مهمان سرا ، شور خانه ، اداری ، و مالی ، صید و خاویار سازی ، نجاری ، سریشم سازی و مانند از جمله بناهای خاص فرهنگی و تاریخی این مجموعه به شمار می روند.

بخش بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه دارای ۳۲ روستا و حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت است،این بخش دارای ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی است و صید و صیادی از منابع مهم اقتصادی و درآمدی مردم این منطقه به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.