تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 23:27
کد خبر : 663

هک شماره تلفن ١۵ میلیون کاربر ایرانی تلگرام

هک شماره تلفن ١۵ میلیون کاربر ایرانی تلگرام

جارستان- رویترز نوشت: هکرهای ایرانی شماره تلفن ١۵ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را به‌دست آوردند.بر اثر این حمله هکری که به گفته رویترز امسال رخ داده و تاکنون گزارش داده نشده است، تلفن‌های تماس ١۵ میلیون کاربر ایرانی به دست هکرها افتاده است. کارشناسان می‌گویند آسیب‌پذیری تلگرام در زمان ارسال پیامک فعال‌سازی پدیدار می‌شود. زمانی‌که

جارستان- رویترز نوشت: هکرهای ایرانی شماره تلفن ١۵ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را به‌دست آوردند.بر اثر این حمله هکری که به گفته رویترز امسال رخ داده و تاکنون گزارش داده نشده است، تلفن‌های تماس ١۵ میلیون کاربر ایرانی به دست هکرها افتاده است.

کارشناسان می‌گویند آسیب‌پذیری تلگرام در زمان ارسال پیامک فعال‌سازی پدیدار می‌شود. زمانی‌که کاربران از تلفن همراه جدیدی وارد تلگرام می‌شوند، این کمپانی کد امنیتی را از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌کند. این پیامک که از طریق اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شود، می‌تواند از طرف هکرها ردیابی شود.هکرها همچنین با استفاده از آسیب‌پذیری تلگرام می‌توانند چت‌های گذشته کاربران را نیز بخوانند.

گفتنی است ایران ٢٠ میلیون کاربر در تلگرام دارد.گفتنی که هفته گذشته رئیس پلیس فتا ناجا ضمن توصیه به شهروندان درباره استفاده‌نکردن از شبکه پیام‌رسان تلگرام، گفت: غالبا اطلاعات بارگذاری‌شده در این سرور از سوی بیگانگان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

سردار کمال هادیانفر با اشاره به اینکه سرورهای این پیام‌رسان در داخل کشور نیست، افزود: غالبا اطلاعات بارگذاری‌شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.وی به شکایات و مشکلات مطروح‌شده تعدادی از شهروندان در فضای سایبر با موضوعات هتک حیثیت در تلگرام، توهین به مقدسات و ترویج بی‌بندوباری رسیدگی و دستورات لازم را دراین‌باره صادر کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور بیشترین مشکلات مطرح‌شده شهروندان در این دیدار مردمی را نحوه استفاده و فعال‌شدن پیام‌رسان تلگرام عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.