تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 23:51
کد خبر : 66240

بخش خصوصی، سربازان خط مقدم تامین منابع ارزی هستند

بخش خصوصی، سربازان خط مقدم تامین منابع ارزی هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) با اشاره به اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می بریم، گفت: بخش خصوصی سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی و تامین منابع ارزی هستند. محمد خزاعی چهارشنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان در رشت افزود: شرایط

جارستان به نقل از ایرنا؛ دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) با اشاره به اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می بریم، گفت: بخش خصوصی سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی و تامین منابع ارزی هستند.

محمد خزاعی چهارشنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان در رشت افزود: شرایط ناشی از تحریم ها و کاهش در آمد نفتی وضعیت جنگ اقتصادی را بوجود آورده که برخی از نابسامانی ها و ناکارآمدی ها در شرایط کنونی فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند.

وی حمایت از بخش خصوصی را راهکار نجات اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: با گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی، موضوعاتی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن سازی مقررات بین المللی، حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش اهمیت یافته است.

وی اضافه کرد: ICC تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است که از کسب و کار خصوصی و رقابت ‌آزاد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی گفت: از بین ۱۰۸ کشور عضو ICC، کمیته های ملی در بیش از ۹۰ کشور تاسیس شده است که این کمیته ها وظیفه توسعه روابط خارجی و بین المللی تجار و بازرگانان کشور خود و همچنین مساعدت در حوزه وظایف و ارتقای سطح تخصصی بخش خصوصی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی ضمن برقراری ارتباط فعالان اقتصادی کشور با ICC فعالیت‌های خود را از طریق ۹ کمیسیون بانکی، بیمه، تسهیلات گمرکی و تجاری، حقوقی و داوری، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، محیط زیست و انرژی انجام می‌شود.

دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، تسهیل مبادلات فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین المللی، ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین المللی در تمامی بخش‌های اقتصادی، مشارکت با کمیته های ملی کشورهای عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و تقویت بنیه حقوقی و بین المللی اتاق‌های بازرگانی را از اهداف و برنامه های کمیته ایرانی ICC برشمرد.

وی در ادامه صنعت چای، برنج و گردشگری را ارکان اقتصادی گیلان دانست و گفت: صندوق حمایت از چای پیشنهاد خوبی است و باید از ظرفیت های استان به طور بهینه استفاده کرد.

جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان چهارشنبه شب برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.