تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تیر 1399 - 19:19
کد خبر : 66092

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان: کارفرمایان از ارکان اصلی شرکای سازمان و مهمترین تامین کننده منابع هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان: کارفرمایان از ارکان اصلی شرکای سازمان و مهمترین تامین کننده منابع هستند

جارستان: به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، در آستانه هفته تامین اجتماعی و بمنظور تقویت تعاملات با جامعه مخاطبین ، طی نشستی صمیمانه با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان و اعضای هیات مدیره کانون کارفرمایی استان ، مهمترین آسیب ها و دغدغه های

جارستان: به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، در آستانه هفته تامین اجتماعی و بمنظور تقویت تعاملات با جامعه مخاطبین ، طی نشستی صمیمانه با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان و اعضای هیات مدیره کانون کارفرمایی استان ، مهمترین آسیب ها و دغدغه های جامعه کارفرمایی مورد تبادل نظر قرار گرفت .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست ، کارفرمایان را از ارکان اصلی شرکای اجتماعی و مهمترین بخش تامین کننده منابع سازمان برشمرد که همت و تلاش آنها علاوه بر گردش چرخهای اقتصادی ، رونق تولید و رشد و توسعه کشور را نیز بدنبال خواهد داشت .

ایشان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته ، دولتها بزرگترین حمایت را از تامین اجتماعی و کارآفرینان می نمایند اظهار داشت : در حال حاضر بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان مطالبات از کارفرمایان استان داریم که بدلیل فشارهای ناشی از شرایط اقتصادی هر روز افزایش می یابد .

مدیرکل تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ، تعهدات در تامین اجتماعی تعطیل بردار نیست افزود : در جریان شیوع کرونا بیش از ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری گردیدند که این رقم بیانگر میزان کاهش چشمگیر منابع درآمدی ناشی از خلاء پرداخت حق بیمه این جمعیت در کنار خیل عظیم کارفرمایانی که بدلیل شرایط خاص حاکم قادر به ارائه حق بیمه نبودند ، است .

علی حسین نژاد با بیان اینکه در شرایط عادی تنها ۷۵ درصد مصارف تعهداتی تامین اجتماعی گیلان از محل حق بیمه های وصول شده در استان تحقق می یافت افزود : این مهم در ماههای اخیر نیز با کاهش مواجه شده است .

ایشان با تبیین نشستهای مختلف با مقامات استانی بمنظور پیگیری مطالبات از بخش دولتی و ادارات ، اذعان داشت : عدم توانایی سازمان در انجام تعهدات بموقع و درست تبعات اجتماعی زیادی بر جامعه وارد می نماید و موظفیم با تامین نقدینگی و منابع در کاهش این تنش های اجتماعی و ارائه خدمت به گروههای هدف تلاش نمائیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، خلاقیت ، سرمایه گذاری ، همت و خیررسانی به دیگران با کارآفرینی را از ویژگی های کارفرمایان برشمرده و افزود : اگر کارفرما توانمند باشد برآیند اقتصادی جامعه قوی شده و کشور پیشرفت و توسعه می نماید .

محمدرسول سماکچی رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایی گیلان ، ایجاد مودت بیشتر و پیوند مجکمتر در ادامه رویکرد تعاملاتی با تامین اجتماعی را اصلی ترین بهانه این نشست برشمرده و با قدردانی از همکاری خوب واحدهای تابعه و پرسنل تامین اجتماعی ، اظهار داشت : کانون کارفرمایی گیلان با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل هیات امنا و مجمع سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر شرکای اجتماعی در ترکیبی جدید به مجمع نمایندگان مجلس دراستان ، تلاش دارد تا نسبت به احقاق سهم عادلانه برای شرکای سازمان و نقش آفرینی مستقیم آنها در تصمیم گیری ها اقدام نماید .

در این نشست روسای انجمن های مختلف عضو در کانون کارفرمایی با اشاره به اینکه اگر اقتصادی فعال و پویا داشته باشیم تمامی شرکای سازمان منتفع خواهند بود ، بر ضرورت شفافیت عملکرد و منابع و مصارف تاکید و طی سخنانی اظهار داشتند نباید فقط شعار داده یا انتظار غیرمنطقی داشته باشیم .

در این جلسه با اشاره به مظلومیت تامین اجتماعی در برخی سوء استفاده ها و گرفتن تعهدات من غیر حق توسط برخی بیمه شدگان ، بر منافع مشترک کارفرمایان و سازمان از قدرت داشتن مجموعه و تامین بموقع منابع و ارائه مطلوب تعهدات جهت پایداری تاکید گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.