تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:47
کد خبر : 65925

مرمت آرامگاه دکتر محمود بهزاد در سلیمانداراب رشت

مرمت آرامگاه دکتر محمود بهزاد در سلیمانداراب رشت

جارستان به نقل از حرف تازه؛ آرامگاه دکتر بهزاد در محله سلیمانداراب رشت مرمت شد. این اقدام در پی بازدید محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت صورت گرفت. مزار وی در وادی سلیمانداراب رشت که به وادی مفاخر و مشاهیر گیلان شهرت دارد، واقع شده است. آرامگاه دکتر محمود بهزاد در سلیمانداراب رشت مرمت

جارستان به نقل از حرف تازه؛ آرامگاه دکتر بهزاد در محله سلیمانداراب رشت مرمت شد. این اقدام در پی بازدید محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت صورت گرفت. مزار وی در وادی سلیمانداراب رشت که به وادی مفاخر و مشاهیر گیلان شهرت دارد، واقع شده است.

آرامگاه دکتر محمود بهزاد در سلیمانداراب رشت مرمت شد.
مرمت آرامگاه پروفسور بهزاد در پی بازدید محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت و مریم گل احضار سرپرست منطقه چهار شهرداری صورت گرفت. مزار دکتر محمود بهزاد در وادی سلیمانداراب رشت که به وادی مفاخر و مشاهیر گیلان شهرت دارد، واقع شده است.
پروفسور بهزاد در سال ۱۲۹۲ در رشت دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۸۶ چشم از جهان فرو بست. وی از مفاخر علمی گیلان و شهر رشت به شمار می رود و او را پدر علم زیست شناسی مدرن ایران می دانند.
دکتر محمود بهزاد به زبان های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی تسلط داشت و به همین علت از او ترجمه ها و تالیف های بسیاری نیز به یادگار مانده است.
دکتر بهزاد علاوه بر تلاش هایی که برای ترجمه و تالیف کتب مختلف علمی در زمینه هایی مثل زیست شناسی ، فیزیولوژی و ژنتیک داشت در آن روزگار موفق به اخذ مدرک دکترای داروسازی شده بود و مقالات متعددی را به ویژه در زمینه داروسازی نوشت.
او حدود ۸۰ عنوان کتاب در زمینه های مختلف علمی همچون پزشکی ، داروسازی و زیست شناسی ترجمه یا تالیف کرده است و علاوه بر انتشار صدها مقاله و ویرایش حدود ۹۰ کتاب، نزدیک به ۶۰ سال نیز به تدریس پرداخته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.