تاریخ انتشار : جمعه 13 تیر 1399 - 21:50
کد خبر : 65649

فرماندارصومعه سرا با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی؛ ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که آب سد سفیدرود، حدود ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزان را سیراب می‌کند

فرماندارصومعه سرا با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی؛ ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که آب سد سفیدرود، حدود ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزان را سیراب می‌کند

جارستان: سیدجلال سیدمحمدی، نماینده عالی دولت و فرماندار شهرستان صومعه‌سرا، اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات آبیاری مزارع کشاورزان را به شرح زیر بیان کرد: ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که آب سد سفیدرود، حدود ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزان را سیراب می‌کند. سهمیه‌بندی آب، در دست

جارستان: سیدجلال سیدمحمدی، نماینده عالی دولت و فرماندار شهرستان صومعه‌سرا، اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات آبیاری مزارع کشاورزان را به شرح زیر بیان کرد:

۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که آب سد سفیدرود، حدود ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزان را سیراب می‌کند.

سهمیه‌بندی آب، در دست استان می‌باشد و طبق برنامه‌ریزی، در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

در طی یک هفته، سه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان صومعه‌سرا و با حضور معاون استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و مدیران کل دستگاه‌های اجرائی مربوطه داشتیم.

۲۰ مصوبه در ستاد بحران شهرستان داشتیم که ۱۶ مصوبه به حالت اجرائی در آمده است.

بند انحرافی مهویزان طی هشت روز افتتاح گردید تا با این کار بتوانیم بخشی از مشکل آبیاری مزارع را مرتفع کنیم.

جهاد کشاورزی توانست ۱۱ پمپ برای ایستگاه‌های پمپاژ تهیه کند و اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان هم، ۷ پمپ در اختیار شهرستان قرار داد.

سپاه شهرستان، طی یک همکاری خوب، توانست تعداد ۴ پمپ از استان تهیه کند. از فرمانده محترم سپاه و سایر همکاران این مجموعه، تقدیر و تشکر می‌کنم.

سه‌سار، چالکسر، تنیان، مهویزان، پیرسرا و … روستاهائی بودند که جهاد کشاورزی شهرستان توانست دستگاه پمپاژ در اختیار آنان قرار دهد.

دو میلیارد، ارزش ریالی دستگاه‌های پمپاژ تهیه شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان می‌باشد‌.

تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم مشکل آبیاری را به حداقل برسانیم.

ایستگاه‌های پمپاژ بریران، سیاه‌درویشان، خمسر، قصابسرا و ندامان، توسط جهاد کشاورزی تعمیر گردید.

از صبر و همکاری کشاورزان با غیرت و سخت‌کوش ممنونیم.

ادارات آبیاری، برق، جهاد کشاورزی، منابع آب و سایر ادارات مربوطه، در این ایام از هیچ تلاشی دریغ نکردند، از زحمات و اینکه شبانه‌روز پایِ کار بودند، تشکر می‌کنم.

لایروبی ۶ کیلومتری نهر آبیاری نوخاله جعفری به تراب‌خاله و ایجاد شیب معکوس (بازگشت آب مرداب به اراضی کشاورزی)، کمک خوبی به آبیاری زمین‌های شالیزار، انجام داد.

لایروبی مسیر کانال BP8 در هفته گذشته در دلیوندان، به حدود ۵۰ هکتار از اراضی بالادستی، آبرسانی می‌کند.

اجرای انتقال آب لوله به طول ۱۶۰۰ متر در روستای باقلاکش بخش تولمات.

تامین یک دستگاه پمپ آب اراضی شالیکاری روستای کتمجان، تامین یک دستگاه پمپ آب روستای کوده، تعمیر و نوسازی ایستگاه پمپاژ کوده 

رفع نقص سیفون و خط انتقال آب مجاور زندان ضیابر، ترمیم و بهسازی سیفون و کانال مربوطه در دستور کار پروژه‌‌ی استانیِ مرمت و بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی قرار گرفته است.

تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ روستاهای بریران، سیاه درویشان و خمسر در بخش تولمات، ندامان در بخش میرزاکوچک و قصاب‌سرا در بخش مرکزی.

تامین برق چاه آب کشاورزی کتمجان با شبکه فشار ضعیف به متراژ ۶۸۰ متر به ارزش ۲۵ میلیون تومان

پیگیری برای دریافت پمپ آب کشاورزی از آب منطقه‌ای استان و تحویل به روستای نرگستان (لازم به ذکر است که این پمپ، به میراب روستای #نرگستان ، تحویل داده شد).

تهیه بیل مکانیکی برای لایروبی شبکه انهار روستای چمثقال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.