تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1399 - 17:47
کد خبر : 65540

معاون فرماندار ماسال: شبکه آب شهرستان نیاز به بهسازی دارد

معاون فرماندار ماسال: شبکه آب شهرستان نیاز به بهسازی دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه آب در شهرستان گفت: اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب یکی از راههای جلوگیری از هدر رفت آب شرب است. جعفر صفری ‍روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با دهیاران در راستای مصرف بهینه آب شرب در روستاها

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه آب در شهرستان گفت: اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب یکی از راههای جلوگیری از هدر رفت آب شرب است.

جعفر صفری ‍روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با دهیاران در راستای مصرف بهینه آب شرب در روستاها اظهار داشت: انشعاب غیرمجاز و اسراف آب شرب در روستاها موجب افت فشار و قطعی های مکرر در این مناطق می شود.

وی با اشاره به این که شکستگی و انشعابات غیر مجاز معضل اصلی مصرف بیش از حد آب در این شهرستان است متذکر شد: در راستای حل این مشکل دهیاران و آبداران روستا، برای برخورد قانونی انشعابات غیر مجاز جهت استفاده غیر از شرب را گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش آب در سفره های زیرزمینی و نبود امکانات مناسب جهت ذخیره آن، آموزش در زمینه مصرف بهینه با کمک دهیاران و اطلاع رسانی در روستاها، کمک شایانی به مصرف بهینه آب خواهد کرد .
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستانافزود: از طرفی جمعیت شناور رو به افزایش است و فرسوده بودن شبکه انتقال آب، افت فشار رابه دنبال دارد که جا دارد سازمان آبفای استان و شهرستان در زمینه بهبود وضعیت شبکه اهتمام ویژه ای را داشته باشند.
معاون فرماندار ماسال در خاتمه تاکید کرد: دهیاران با نظارت بر شستشوی مخازن آب در روستا و رفع آلودگی به صورت ماهانه با همکاری آبدار محل در پایش حضور داشته باشند .
به گزارش ایرنا ، شهرستان ماسال با ۵۳ هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.