تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1399 - 20:51
کد خبر : 65311

افزایش ۲۹ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی گیلان

افزایش ۲۹ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش ۲۹ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در استان طی بهار امسال خبر داد. حسین اکبر روز سه شنبه در این باره افزود: در بهار امسال مصرف گاز در بخش خانگی با جهش ۲۹ درصدی به ۶۲۲ میلیون مترمکعب رسید که کاهش نسبی دمای

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش ۲۹ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در استان طی بهار امسال خبر داد.

حسین اکبر روز سه شنبه در این باره افزود: در بهار امسال مصرف گاز در بخش خانگی با جهش ۲۹ درصدی به ۶۲۲ میلیون مترمکعب رسید که کاهش نسبی دمای بهار امسال در مقایسه با سال گذشته و شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم از عوامل تاثیر گذار در این رشد مصرف بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان گاز در استان طی سه ماه نخست امسال در مجموع بیش از یک میلیارد و ۷۰۰میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: حوزه نیروگاهی با مصرف بیش از ۸۲۶ میلیون مترمکعب گاز (۴۸ درصد) بیشترین سهم و حجم از مصرف گاز در استان را دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود چهار درصد رشد داشته است.

اکبر با بیان اینکه ۲۰۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری و صنعتی و ۷۶ میلیون مترمکعب در بخش حمل و نقل در استان طی این مدت مصرف شده است، اظهار کرد: میزان مصرف بخش تجاری و صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش و در بخش حمل و نقل بیش از پنج درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از برنامه ریزی این شرکت برای تحویل چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز تا پایان امسال به حوزه های مختلف مصرف خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه مطابق روال هرساله با برنامه ریزی و اجرای مدون تعمیرات و نگهداری تاسیسات گاز، شرکت گاز گیلان فرایند آماده سازی برای فصل سرد سال در استان را آغاز کرده است، اظهار داشت: این شرکت در فصول گرم با اجرای برنامه های مدون تعمیر و نگهداری (PM)، بازدید های ادواری از ایستگاه های تقلیل فشار، شیرهای شبکه، خرپاها و سایر تجهیزات، اقدامات موثری درجهت پایداری و استمرار جریان گاز در فصل سرما انجام می دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون عملیات تعمیر تجهیزات در نقاط مختلف استان مطابق برنامه ریزی از پیش تعیین شده به انجام رسیده و بر اساس برنامه ریزی ها تا پیش از شروع فصل سرما همه نقاط شناسایی شده تعمیر می شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به بارش سنگین برف سال گذشته یادآور شد: برنامه ریزی مناسب، بازدیدهای ادواری و انجام تعمیرات مورد نیاز در فصول گرم سال سبب شد تا با مدیریت درست و همراهی مردم شاهد پایداری جریان گاز در برف سنگین بهمن ماه باشیم.

شرکت گاز گیلان یک میلیون و ۸۶ هزار و ۷۵۷ مشترک دارد که از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، پنج هزار و ۶۶۶ مورد صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و سه مشترک نیروگاهی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.