تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1399 - 11:58
کد خبر : 64958

فرماندار آستارا خواستار تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص شد

فرماندار آستارا خواستار تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستارا گفت: ۶۰ بیمار ام‌اس و ۵۰ بیمار دیالیزی تحت درمان هستند و با توجه به ضعف مالی اغلب آنان، باید صندوق حمایت از بیماران خاص در بهزیستی تشکیل شود و خیران نیز به کمک آنها بشتابند. حسن رستم زاد روز شنبه در جلسه خیران و انجمن حمایت از

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستارا گفت: ۶۰ بیمار ام‌اس و ۵۰ بیمار دیالیزی تحت درمان هستند و با توجه به ضعف مالی اغلب آنان، باید صندوق حمایت از بیماران خاص در بهزیستی تشکیل شود و خیران نیز به کمک آنها بشتابند.

حسن رستم زاد روز شنبه در جلسه خیران و انجمن حمایت از بیماران ام اس در فرمانداری آستارا اظهار کرد: خیران در ماه های گذشته ۱۳ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان کمک کردند و این امر نشانگر فرهنگ بالای مردم آستاراست.

فرماندار آستارا ادامه داد: اکنون به حمایت نیکوکاران و خیران از بیماران خاص نیاز داریم و خیران در برنامه زمانی مشخص، برای تامین هزینه های درمان بیماران خاص کمک کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس آستارا هم گفت: برای تخفیف هزینه های درمان این بیماران، با بیمارستان شهید بهشتی و درمانگاه سیدالشهدای این شهرستان تفاهم نامه منعقد کرده ایم.

زهرا لطفی افزود: بیماران ام اس نیازمند ویلچر و وسایل توان افزایی هستند و برای تامین آنها به مشارکت های مردمی نیاز است و همچنین از این بیماران باید با تسهیلات خوداشتغالی حمایت شود.

وی از شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی خواست، انجمن بیماران ام اس را پشتیبانی کنند و خیران نیز کمک های نقدی را به شماره حساب ۸۸۵۱۸۲۴۷۱۱ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۹۵۸۴۸۳۸ به نام انجمن بیماران ام اس آستارا واریز کنند.

او مشکلات بینایی، بی تعادلی، اختلالات گوارشی، تغییر ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات را از علائم ام اس اعلام کرد.

در پایان این جلسه، یکی از خیران آستارا ۲۰ میلیون ریال به انجمن حمایت از بیماران ام اس این شهرستان کمک کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.