تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 19:43
کد خبر : 64881

پرونده های طلاق در دادگستری انزلی ۷۰ درصد کاهش یافت

پرونده های طلاق در دادگستری انزلی ۷۰ درصد کاهش یافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس دادگستری بندرانزلی از کاهش ۷۰ درصدی آمار ورودی پرونده های مربوط به طلاق در دادگستری این شهرستان خبر داد. بهزاد براری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بندر انزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: در طول یکسال گذشته آمار پرونده های ورودی به دادگستری بندرانزلی با

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس دادگستری بندرانزلی از کاهش ۷۰ درصدی آمار ورودی پرونده های مربوط به طلاق در دادگستری این شهرستان خبر داد.

بهزاد براری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بندر انزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: در طول یکسال گذشته آمار پرونده های ورودی به دادگستری بندرانزلی با موضوع طلاق از ۶۰ به ۱۵ پرونده در ماه کاهش داشته که این آمار بیانگر کاهش ۷۰ درصدی ورود پرونده های با موضوع طلاق است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف مکلف شده اند در خصوص پرونده های طلاق و تلاش برای سازش زوجین پس از برگزاری سه جلسه در شورای حل اختلاف به بهزیستی معرفی و پس از ۶ ماه انجام مشاوره و در صورت عدم حصول نتیجه لازم برای صلح زوجین به دادگاه معرفی و وارد چرخه رسیدگی شود.

براری با بیان اینکه کاهش زمان دادرسی و کم کردن و ساماندهی حجم ورودی پرونده ها از اولویت های دادگستری انزلی است تاکید کرد: در یک سال گذشته سعی شده که اکثر پرونده ها به شورای حل اختلاف ارجاع شود تا در صورت امکان با ایجاد صلح و سازش بین زوجین ،پرونده مختومه شود.

وی با بیان اینکه دادسرا ضربه گیر دادگستری است افزود: در یک سال گذشته تحول عظیمی در دادگستری انزلی رخ داده به نوعی که در سه ماهه نخست امسال جایگاه دوم را در استان کسب کرده است.

به گفته رییس دادگستری شهرستان بندرانزلی، ارسال ابلاغ های الکترونیک یکی از اقدامات ارزنده دادگستری انزلی در طول سال گذشته بود .

در مبارزه با فساد، مصلحت جایگاهی ندارد

در ادامه این جلسه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انزلی با تاکید بر اینکه اجرای قانون خط قرمز دادگستری است اظهار کرد: : معتقدم مدیر فاسد را باید در پشت میز خدمتی که در آن به نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانت کرده است دستگیر کرد تا برای دیگران درس عبرت شود.

سید رحمان سید زاده با بیان اینکه از معرفی افراد فاسد به دستگاه قضا حمایت می شود افزود: در مبارزه با فساد، مصلحت جایگاهی ندارد چون مردم آسیب می بینند و معتقدم برخورد با فساد رضایت مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه محاکمه معاون قوه قضائیه به صورت علنی تصریح کرد: قوه قضائیه نیز جراحی درون سازمانی را پیشه خود ساخته و معتقدیم امروز، روز عمل است و شعار دادن کافی است.

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی در خصوص حرایم تالاب و ساحل و اقدام دادستانی در این رابطه یادآور شد: وقتی نقطه ای به عنوان حریم مشخص شده است یعنی قانون وضع شده و ملزم به اجرای آن قانون هستیم ولی دادگستری یقینا معیشت مردم را نیز در نظر می گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد : اداره استاندارد مکلف شده است در خصوص بررسی میزان استاندارد کلیه مکان های بازی کودکان در سطح شهرستان اقدام لازم را انجام و اماکن فاقد استاندارد های لازم پلمب نماید .

وی همچنین اظهار کرد: دادگستری در اجرای قانون با هیچ کس تعارف ندارد و با افراد توصیه کننده نیز به شدت برخورد می شود چون اجرای قانون خط قرمز ماست.

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی خاطر نشان کرد: خوشبختانه پرونده های ورودی در دادگاه انقلاب انزلی بسیار کم شده و خوشبختانه حتی در خصوص آشوب های سال گذشته هیچ موردی از جرایم سیاسی و امنیتی وجود نداشت.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.