تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 18:57
کد خبر : 64608

نرخ باسوادی در صومعه سرا بیش از ۹۶ درصد است

نرخ باسوادی در صومعه سرا بیش از ۹۶ درصد است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس نهضت سوادآموزی صومعه سرا گفت: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۶.۶ درصد است که به علت بحث ویروس کرونا به هنجار۹۷ درصد نرسید. عباس صفری روز چهارشنبه در جلسه شورای سواد آموزی این شهرستان اظهار داشت : از ۲ هزار و ۶۳۰ نفر بی سواد شناسایی شده شهرستان صومعه سرا ،

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس نهضت سوادآموزی صومعه سرا گفت: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۶.۶ درصد است که به علت بحث ویروس کرونا به هنجار۹۷ درصد نرسید.

عباس صفری روز چهارشنبه در جلسه شورای سواد آموزی این شهرستان اظهار داشت : از ۲ هزار و ۶۳۰ نفر بی سواد شناسایی شده شهرستان صومعه سرا ، براساس طرح شتاب بخشی باید ۶۳۷نفر تا سال ۱۴۰۰ باسواد شوند .
وی افزود : این سازمان طرح‌های مختلفی را برای جذب، نگهداشت و تعمیق سواد در بین سوادآموزان اجرا می‌کند که از جمله می‌توان به طرح‌ حلقه‌های کتابخوانی، خواندن باخانواده، آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان اشاره کرد.

معاون فرماندار صومعه سرا نیز در این جلسه گفت: هرگونه ارتباط باسوادی یا بی سوادی افراد، با پرداخت یارانه آنها کذب است و باید با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف این شایعات بی اساس برطرف شود .
محمد حیدری اظهارداشت: نهضت سواد آموزی باید تلاش کند علاوه بر کاهش نرخ بیسوادی سطح سواد را از خواندن و نوشتن به اخذ دیپلم و لیسانس ارتقاء دهد .
وی ادامه داد: بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، بخشداران و دهیاران می توانند با توجه به جمعیت تحت حمایت بهترین و دقیق ترین آمار را از مجموع افراد بیسواد ارایه دهند.
وی افزود: در بحث بیسوادی ، تناقض آماری وجود دارد و لازم است با همکاری نهادها و دستگاه‌های متولی برای آن چاره‌یابی شود.
‌ ‌ حیدری در ادامه افزود: سوادآموزی نیاز به همدلی و عزم ملی دارد و در توسعه بهداشت ،رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ بسیار موثر است .
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ و حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.