تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 10:44
کد خبر : 64527

اشتغال ۲۶۷ نفر از بانوان گیلانی در شرکت های تعاونی فرش

اشتغال ۲۶۷ نفر از بانوان گیلانی در شرکت های تعاونی فرش

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اشتغال ۲۶۷ نفر از بانوان استان در شرکت های تعاونی فرش استان خبر داد. فرشید تحویلداری روز چهارشنبه با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۶ نفر از بانوان استان در قالب شرکت های تعاونی  فعالیت می کنند،اظهار کرد: یک هزار

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اشتغال ۲۶۷ نفر از بانوان استان در شرکت های تعاونی فرش استان خبر داد.

فرشید تحویلداری روز چهارشنبه با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۶ نفر از بانوان استان در قالب شرکت های تعاونی  فعالیت می کنند،اظهار کرد: یک هزار و ۱۳۴ نفر از آنان در ۱۶۲ شرکت تعاونی عضو هستند.

وی بیان کرد: این بانوان در بخش های مختلف اعم از باغداری ، پرورش گل وگیاه ، تولید فرش دستباف ، خدمات اموزشی ،خدمات بهداشتی و درمانی  فعالیت می کنند.

تحویلداری اضافه کرد: خدمات رایانه ای ، صنایع دستی، غذایی، دارویی ، بهداشتی ، گردشگری و هتلداری ، مدارس غیر انتفاعی و نساجی چرم و پوشاک از دیگر حوزه هایی است که بانوان استان در قالب شرکت های تعاونی در آنها فعال هستند.

وی تصریح کرد:  اشتغال بانوان گیلانی در قالب شرکت های تعاونی در بخش فرش بافی با ۲۶۷ مورد اشتغالزایی ، اموزش با ۹۰ شغل ، نساجی ، پوشاک و چرم با ۷۳ شغل و صنایع دستی با ۶۲ شغل از بیشترین  زمینه های فعالیت زنان در این مجموعه هاست.

 قریب به دو هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان با اشتغال ۳۲ هزار نفر و سرمایه ۸۳۸ میلیارد تومان  فعالیت می کنند که۱۶۲تعاونی بایک هزار و ۱۳۴ عضو و اشتغالزایی یک هزار و ۱۷۶ نفر مربوط به بانوان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.