تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 19:23
کد خبر : 64487

رها سازی ۳۰۰ هزار بچه ماهی استخوانی در خزر

رها سازی ۳۰۰ هزار بچه ماهی استخوانی در خزر

جارستان به نقل از ایرنا؛ ۳۰۰ هزار بچه ماهی استخوانی که به روش طبیعی در تعاونی های پره صیادی تکثیر شده بود در دریای خزر رها سازی شد. مدیرکل شیلات گیلان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های سالیانه شیلات، بیش از ۱۰۰ میلیون

جارستان به نقل از ایرنا؛ ۳۰۰ هزار بچه ماهی استخوانی که به روش طبیعی در تعاونی های پره صیادی تکثیر شده بود در دریای خزر رها سازی شد.

مدیرکل شیلات گیلان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های سالیانه شیلات، بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی به صورت تکثیر مصنوعی در رودخانه های منتهی به خزر رهاسازی می شوند.

عظیم مدبری افزود: باید ۲۰ درصد از جمعیت مولدین در شیلات از طریق تکثیر طبیعی باشد تا برای مجامع و سازمان هایی که عملکرد شیلات را رصد می کنند اعلام شود که ذخائر برداشت شده از دریای خزر منشاء تکثیر مصنوعی نداشته و بخشی از کارها از طریق تکثیر طبیعی است که شیلات در انتخاب گونه و وزن آن دخالت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های استانی حدود ۱۲ شرکت تعاونی پره صیادی با ایجاد حوضچه های تکثیر طبیعی با استفاده از آب دریا در این امر مشارکت دارند که پیش بینی می شود از این طریق پنج میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر و رهاسازی شود.

مدبری همچنین گفت: در بندرانزلی نیز دو تعاونی پره صیادی با ایجاد حوضچه ها و استفاده از آب دریا ۳۰۰ هزار بچه ماهی تکثیر کردند که امروز رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات گیلان تاکید کرد: هدف شیلات از این کار، مشارکت جامعه صیادی در تکثیر طبیعی در راستای حفظ ذخایر با ارزش ماهیان خزر و افزایش اشتغال در بین جامعه صیادان است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و اداره کل شیلات گیلان در این شهر ساحلی مستقر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.