تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 16:38
کد خبر : 64466

خرید بیش از ۵۰ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران

خرید بیش از ۵۰ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان چای کشور گفت: درحال حاضر ۵۶هزار تُن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شد. حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: تا کنون ۵۶هزار تُن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از چایکاران گیلان و

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان چای کشور گفت: درحال حاضر ۵۶هزار تُن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شد.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: تا کنون ۵۶هزار تُن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

او افزود: ۴۷ هزار و ۶۰۰ تُن معادل ۸۵ درصد این مقدار برگ سبز چای درجه یک و ۸ هزار و ۴۰۰ تُن بقیه معادل ۱۵ درصد هم درجه ۲ بود.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه ارزش ۵۶ هزار تُن برگ سبز چای خریداری شده ۲۴۸ میلیارد تومان است ، گفت: تا کنون ۱۹۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز افزود: تا کنون صاحبان کارخانجات حدود ۷۵ درصد و دولت نیز ۹۵ درصد از سهم خود از مطالبات چایکاران را پرداخت کرده اند و با توجه به تامین اعتبار به زودی مطالبات چین اول چایکاران بصورت کامل پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه انتظار داریم چایکاران گیلان و مازندران و کارخانجات چایسازی در چیدن برگ سبز چای و فرآوری آن بیشترمساعدت کنند ، تصریح کرد: با توجه به استقبال عمومی مردم برای مصرف چای داخلی، باید تلاش کنیم تا بتوانیم چای کیفی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم تا بتوانیم با چای وارداتی به خوبی و با قدرت رقابت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.