تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 11:55
کد خبر : 64408

رئیس دادگستری آستارا: ماهانه سه هزار پرونده در این اداره تشکیل می‌شود

رئیس دادگستری آستارا: ماهانه سه هزار پرونده در این اداره تشکیل می‌شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دادگستری آستارا گفت: سه هزار پرونده در هر ماه در دادسرای عمومی، دادگاه و شورای حل اختلاف این شهرستان تشکیل می‌شود و برای رسیدگی به آنها با کمبود قاضی و کارمند مواجه هستیم. احمد عبادی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم در فرمانداری آستارا اظهار کرد: دادگستری

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دادگستری آستارا گفت: سه هزار پرونده در هر ماه در دادسرای عمومی، دادگاه و شورای حل اختلاف این شهرستان تشکیل می‌شود و برای رسیدگی به آنها با کمبود قاضی و کارمند مواجه هستیم.

احمد عبادی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم در فرمانداری آستارا اظهار کرد: دادگستری این شهرستان نیازمند ۳۰ قاضی و ۱۵۰ کارمند است و در حال حاضر با نصف این تعداد قاضی و کارمند به پرونده ها رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: هزینه پیشگیری از جرم، کمتر از درمان است و همه باید به حقوق خود دقت و از ظرفیت دانشگاه ها، مدارس و حوزه علمیه برای آگاهی عمومی از خطرات اعتیاد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ریشه بسیاری از جرائم در جامعه به خانواده باز می گردد و باید از ظرفیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی، برای پیشگیری از جرائم استفاده شود.

فرماندار آستارا هم گفت: دستگاه های دولتی باید از شکایت علیه همدیگر پرهیز کنند و با عملکرد خوب خود در جامعه، مانع وقوع جرم شوند.

حسن رستم زاد ادامه داد: با توجه به حجم زیاد ماموریت سازمان های مستقر در آستارا، تامین امکانات و نیازها اجتناب ناپذیر است و آمارها نشان از حجم بالای پرونده‌های دادگستری دارد.

وی بیان کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف حاکمیتی با رعایت شرح وظایف در آستارا، زمینه‌ توسعه بیشتر و اجرای بهتر برنامه های دولت و نظام را ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان آستارا هم گفت: برخی قوانین با همدیگر تعارض دارند و باید با اصلاح یا وضع صحیح قوانین، به مشکلات مختلف جامعه رسیدگی شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: دستگاه قضا باید به جایگاهی برسد که مظلومان در آرامش کامل به حق خود برسند و برای این امر، نظارت بر عملکرد دستگاه قضا ضروری است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.