تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 21:21
کد خبر : 64335

به بار نشستن اولین خوشه های برنج در املش

به بار نشستن اولین خوشه های برنج در املش

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی املش از به بار نشستن اولین خوشه های برنج در شهرستان املش خبر داد. محمد مهدی صفری روز دوشنبه گفت:اولین خوشه های برنج در روستای کرفستان املش درسطح ۰.۶ هکتار از مزارع برنج در مزرعه مرتضی جعفری به بار نشست. وی اظهار داشت :با توجه به شرایط

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی املش از به بار نشستن اولین خوشه های برنج در شهرستان املش خبر داد.

محمد مهدی صفری روز دوشنبه گفت:اولین خوشه های برنج در روستای کرفستان املش درسطح ۰.۶ هکتار از مزارع برنج در مزرعه مرتضی جعفری به بار نشست.

وی اظهار داشت :با توجه به شرایط جوی ،تأمین آب و نهاده های کشاورزی و زراعت بر پایه تقویم کارشناسی پیش بینی می شود شالیکاران املشی در سال زراعی جاری سالی پرباری را پیش رو داشته باشند.

وی ادامه داد:بذرهای گواهی شده توزیع شده در بین شالیکاران املشی در امسال ۲۶ تن هاشمی, ۲۵۰ کیلوگرم آنام و ۲۵۰ کیلوگرم از نوع گیلانه بوده است.

صفری افزود:۹۰ درصد مزارع شالیکاری املش در سال جاری به صورت مکانیزه کشت شده و انتظار می رود ۱۴هزار تن شلتوک از مزارع شهرستان املش استحصال شود.

وی هدف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان املش را افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید برای کشاورزان بیان و تصریح کرد:با توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات به بهره برداران کشاورزی ،زمینه توسعه مکانیزاسیون در شهرستان املش فراهم شده است.

شهرستان املش با ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شالیزاری و با بیش از ۵ هزار بهره بردار برنج در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.