تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 12:46
کد خبر : 63992

۶۵ خانه عالم در روستاهای گیلان ساخته شد

۶۵ خانه عالم در روستاهای گیلان ساخته شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تاکنون ۶۵ خانه عالم در روستاهای این استان ساخته شده و ۱۴ واحد دیگر در دست ساخت است. ححت الاسلام سعید مهدوی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون هشت قطعه زمین نیز توسط روستائیان برای

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تاکنون ۶۵ خانه عالم در روستاهای این استان ساخته شده و ۱۴ واحد دیگر در دست ساخت است.

ححت الاسلام سعید مهدوی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون هشت قطعه زمین نیز توسط روستائیان برای ساخت خانه عالم هدیه شده است.

وی با بیان اینکه روحانیون در خانه های عالم مستقر شده و به کارهای فرهنگی می پردازند، اظهار داشت: هم اکنون در ۱۲۳ روستای استان گیلان روحانیون مستقر هستند و با کمترین حمایت بالاترین خدمات اجتماعی،  فرهنگی، تربیتی و تبلیغی را ارائه می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با تشریح سایر فعالیت های این اداره کل خاطر نشان کرد: ۳۶ موسسه قرآنی و ۱۹۵ خانه قرآن شهری و روستایی در این استان به فعالیت های قرآنی می پردازند ضمن اینکه ۲ هزار و ۵۹۸ نفر از مداحان توسط سازمان تبلیغات اسلامی ثبت و ساماندهی شده اند.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار شامل ائمه جماعت مساجد، روحانیون، مبلغان و مسئولان هیات مذهبی در تشریح گام دوم انقلاب در قالب عملیات های محرم و رمضان برای انسجام در فضای تبلیغی، برگزاری سه نشست ستاد مهندسی فضای تبلیغی برای ساماندهی اعزام مبلغ در سطح استان گیلان از دیگر فعالیت ها است.

وی اظهار داشت: اعزام کاروان احباب المهدی شامل مبلغان آشنا به زبان های خارجی از جمله عربی، انگلیسی، چینی، اسپانیایی و ترکی برای انجام فعالیت های تبلیغی در اربعین حسینی سال گذشته از جمله دیگر فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان است.

وی بیان داشت: بهترین جمله درباره فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی فرمایشات رهبری در بخشی از حکم انتصاب رییس این سازمان است که فرمودند: ” سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن‌ بینانه و ژرف‌ نگرانه با هدف تبلیغ و عرضه‌ اندیشه‌ تابناک اسلام ناب محمدی (ص) به جامعه‌ انقلابی بویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت،  این سازمان طی حدود ۴ دهه اخیر منشاء خدمات و برکاتی بوده و امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.

وی اظهار داشت: بر این اساس در گام جدید سازمان تبلیغات اسلامی مصادف با بیانیه گام دوم انقلاب و چله دوم انقلاب اسلامی، هدف گذاری آن رسیدن به تمدن اسلامی است، این سازمان بر خود وظیفه می داند تا در حوزه تبیین، نشر و عرضه فرهنگ و معارف اسلامی تمام توان خود را به کار گیرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل و بی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی تشکل های دینی، موسسات قرآنی و غیره بیان داشت: بسیاری از شبکه های مردم نهاد و تشکل های دینی از جمله سمن ها، هیات های مذهبی و غیره مجوزشان را از تبلیغات اسلامی می گیرند بنابراین این سازمان باید توسط مسئولان مرتبط ارشد استانی و ملی مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد: بودجه فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یکی از کمترین بودجه دستگاه های فرهنگی است که نیاز به توجه دارد.

وی در ادامه افزود : در فضای رسانه ای به ویژه مجازی ظلم عظیمی به اقشار موثر فرهنگی، تبلیغی و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی همچون سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته و با بزرگنمایی ارقام بودجه مصوب در این سازمان جنگ روانی علیه عناصر موثر فرهنگی جامعه یعنی مبلغان، هیات های مذهبی و ائمه جماعات انجام گرفته اما واقعیت تاکنون برای مردم تبیین نشده که همه این مجموعه ها و عناصر موثر در غربت شدید، فعالیت ها و مجاهدت های گسترده ای برای حفظ، حراست و امنیت روحی، روانی و بهداشت معنوی و روحی آحاد جامعه انجام می دهند اما از آن طرف توسط شبکه های معاند و دنبال روهای  داخلی آنها  مورد ترور رسانه ای قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه برای دستگاه روح و روان این کشور بودجه کم گذاشته می شود،  اظهار داشت: میزان بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای دستگاههایی از جمله سازمان تبلیغات در نظر گرفته شود زیرا همانطوری که عقل سالم در جسم سالم است، روح سالم نیز سلامت جسم را تضمین می کند با این وجود چرا برای بهداشت، درمان و رشد و ارتقای روح و روان جامعه نباید به اندازه بهداشت و درمان و سلامت جسم، ارزش قایل شد؟

حجت الاسلام مهدوی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری بیان داشت: در فصل جدید تبلیغات اسلامی برای مهیا شدن و لبیک به فرمایش مقام معظم در حکم انتصاب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی نیروی انسانی مدیریت در طول سال گذشته، ۱۱ مدیر شهرستانی تغییر یافتند که امید است این تحول در حوزه نیروی انسانی برای نیل به اهداف و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی موثر باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.