تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 11:02
کد خبر : 63979

نماینده آستارا از سرمایه گذاران برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی دعوت کرد

نماینده آستارا از سرمایه گذاران برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی دعوت کرد

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی با ایجاد کارگاه های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی به توسعه و اشتغال این شهرستان کمک کنند. غلامرضا مرحبا روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران آستارا در دفتر خود اظهار کرد: از ظرفیت محدوده ۶۰ هکتاری منطقه

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی با ایجاد کارگاه های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی به توسعه و اشتغال این شهرستان کمک کنند.

غلامرضا مرحبا روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران آستارا در دفتر خود اظهار کرد: از ظرفیت محدوده ۶۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی باید به درستی در راستای تولید ثروت و رفع بیکاری استفاده شود و شرکت خدمات بندری کاوه به عنوان مجری طرح بندر آستارا باید این بسترها را فراهم کند.

وی بیان کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از سه مرز فعال و نزدیکی با کشورهای آسیای میانه از موقعیت مناسبی برای ایجاد منطقه آزاد برخوردار است و این موضوع در فراکسیون مناطق آزاد مجلس پیگیری می شود.

مرحبا گفت: رویکرد مسئولان و نمایندگان در رابطه با شکل گیری منطقه آزاد در آستارا باید رویکرد ملی باشد زیرا در این صورت این شهرستان می تواند با تبدیل شدن به منطقه آزاد یکی از محورها و پایگاه های مهم صادرات در کشور باشد.

وی ادامه داد: سهمیه قیر یارانه ای در سال ۹۹ حذف شد و برخی از روستاهای این شهرستان نظیر ویرمونی با اعتبارات سال گذشته آسفالت می شود و بسیاری از طرح های نیمه تمام دولت تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: این شهرستان به رغم داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی در زمینه صنعت گردشگری رشد نکرده است و باید امکانات تفریحی در مناطق حیران، تالاب استیل و پارک بی بی یانلو ایجاد شود.

مرحبا ادامه داد: متولیان حوزه کشاورزی در ایام پر بارش سال باید نسبت به ساماندهی منابع آب کشاورزی اقدام کنند تا کشاورزان در فصول گرم با کمبود آب مواجه نشوند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با ابراز خشنودی از وجود همدلی بین مسئولان آستارا از مردم خواست بدون توجه به شایعات در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان با مسئولان همراهی کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.