تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 18:31
کد خبر : 63688

دومین محموله بچه‌ماهی‌ در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد

دومین محموله بچه‌ماهی‌ در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره شیلات آستارا از رهاسازی یک میلیون و ۱۸۶ هزار قطعه بچه‌ماهی سفید، برای دومین بار در سال جاری در رودخانه چلوند این شهرستان، برای غنی‌سازی ذخایر آبزیان ساحل دریای خزر خبر داد. صادق خاصی پور روز سه شنبه در حاشیه رهاسازی بچه ماهی‌ها اظهار کرد: بچه ماهی‌ها در

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره شیلات آستارا از رهاسازی یک میلیون و ۱۸۶ هزار قطعه بچه‌ماهی سفید، برای دومین بار در سال جاری در رودخانه چلوند این شهرستان، برای غنی‌سازی ذخایر آبزیان ساحل دریای خزر خبر داد.

صادق خاصی پور روز سه شنبه در حاشیه رهاسازی بچه ماهی‌ها اظهار کرد: بچه ماهی‌ها در مرکز رشد و تکثیر ماهی ها در شهرستان رشت تولید شده بودند و با استفاده از سه تانکر مخصوص، برای دومین بار در سال جاری در رودخانه چلوند آستارا رها شدند.

وی افزود: اوایل هفته جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در چلوند رها شده بود و آب کافی، مصب مناسب و نبود آلودگی سموم کشاورزی و پساب صنعتی و شهری در رودخانه برای زنده ماندن بچه ماهی ها لازم است و مردم در پاکیزگی رودخانه ها همکاری کنند.

رئیس اداره شیلات آستارا بیان کرد: تا تیرماه امسال سومین محموله بچه ماهی‌ در رودخانه چلوند رهاسازی خواهد شد و رودخانه‌های حاشیه خزر بستر ترمیم، تولید مثل و تخم ریزی ماهیان استخوانی هستند و آب مناسب آنها امکان رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ۴۹ صیاد عضو شرکت تعاونی موج گل سیبلی آستارا در رودخانه ها و ساحل دریای خزر، به روش پره کشی ماهی صید می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی آن، ماهی استخوانی صید می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.