تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 13:04
کد خبر : 63657

رصد خورشیدگرفتگی به همراه برنامه آموزشی در رشت

رصد خورشیدگرفتگی به همراه برنامه آموزشی در رشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ موسس انجمن نجوم ثاقب استان گیلان از رصد خورشیدگرفتگی حلقوی به همراه برنامه آموزشی در بوستان ملت رشت خبر داد. آمنه جاوید در این زمینه افزود: صبح یکشنبه آینده اول تیرماه خورشید در آسمان تمام ایران می گیرد و شاهد یک خورشید گرفتگی حلقوی خواهیم بود، این پدیده زیبا تا

جارستان به نقل از ایرنا؛ موسس انجمن نجوم ثاقب استان گیلان از رصد خورشیدگرفتگی حلقوی به همراه برنامه آموزشی در بوستان ملت رشت خبر داد.

آمنه جاوید در این زمینه افزود: صبح یکشنبه آینده اول تیرماه خورشید در آسمان تمام ایران می گیرد و شاهد یک خورشید گرفتگی حلقوی خواهیم بود، این پدیده زیبا تا سالیان سال در ایران تکرار نمی شود.

وی اظهار داشت: در راستای این خورشید گرفتگی انجمن نجوم ثاقب گیلان با اجرای برنامه آموزشی و رصدی با حضور کارشناسان برجسته نجوم صبح روز یکشنبه آینده میزبان عموم علاقمندان در بوستان ملت رشت خواهد بود.

جاوید خاطر نشان کرد: برای دیدن این خورشید گرفتگی با تلسکوپ و یا چشم غیرمسلح حتما باید از فیلترهای مخصوص یا عینک های ویژه رصد خورشید استفاده شود تا به چشم آسیبی نرسد.

وی با بیان اینکه زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این برنامه آموزشی، اجباری است، اضافه کرد: شماره واتساپ ۰۹۱۱۹۳۰۶۹۰۶ آماده پاسخگویی به سوالات در اجرای این برنامه است.

زمان آغاز خورشیدگرفتگی در نقاط مختلف ایران از حوالی ساعت ۱۰ تا ۳۰:۱۰ صبح برای نواحی مختلف ایران روی می دهد، ضمن اینکه حوالی ساعت ۱۵:۱۱ تا ۱۲ ظهر این کسوف در نقاط مختلف کشور پایان می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.