تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399 - 17:56
کد خبر : 63384

صید کیلکا در گیلان از سر گرفته شد

صید کیلکا در گیلان از سر گرفته شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت : صیادان کیلکا بعد از ۷۰ روز تعطیلی فرصت دهی تخم ریزی ماهیان از شب ۲۴ خرداد صید را از سر گرفتند . اکبر ایلدرم روز یکشنبه اظهار داشت: ۲۴۰ صیاد با ۳۰ فروند شناور، کار صید کیلکا در گیلان را به

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت : صیادان کیلکا بعد از ۷۰ روز تعطیلی فرصت دهی تخم ریزی ماهیان از شب ۲۴ خرداد صید را از سر گرفتند .

اکبر ایلدرم روز یکشنبه اظهار داشت: ۲۴۰ صیاد با ۳۰ فروند شناور، کار صید کیلکا در گیلان را به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۵ روز فروردین ماه امسال و قبل از موسم تعطیلی صید ۱۲۰ تن کیلکا در گیلان صید شد که بیش از ۹۰ درصد صید صورت گرفته شامل کیلکای معمولی و مابقی گونه های آنچوی و چشم درشت هستند .

به گفته وی قیمت هر کیلو ماهی کیلکا برای مصارف پودر ماهی کیلویی ۴ هزار تومان و برای مصرف انسانی به صورت تازه ۲۵ هزار تومان است که تمام این ماهی ها صبحگاه در اسکله انزلی تخلیه می شود.

ایلدرم اظهار داشت : محدوده صید این صیادان از غرب انزلی تا نواحی کیاشهر و در عمق بیش از ۳۰ متر و زمان صید شب هنگام است .

وی یاداور شد: مجموع صید سال ۹۸ ، چهار هزار و ۶۶۴ تن بود که نسبت به سال ماقبل ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، تقلیل روزهای دریانوردی و افزایش تعطیلی صید را از عوامل کاهش صید عنوان کرد.

تعداد شناورهای صید کیلکای گیلان ۱۱۸ فروند بودند که از این تعداد ۸۹ فروند تعدیل و مابقی اکنون فعالند. صید کیلکا شب هنگام و به شیوه صید نور زیر آبی با تور مخروطی صورت می گیرد .

ارتفاع مخروط ۳ الی ۳.۵ متر می باشد . انتهای مخروط آزاد بوده و بوسیله حلقه هائیکه تعبیه گردیده باز و بسته می شود . به انتهای مخروط جهت فرو رفتن سریع و وارونه نشدن تور مخروطی وزنه و یا قطعه زنجیر می بندند .

در دهنه مخروط یک عدد چراغ ۷۵۰ الی ۱۰۰۰ واتی و یا دو عدد لامپ ۵۰۰ واتی قرار می دهند . در این روش صید با استفاده از بازوی کشتی و به کمک سیم بکسل تور مخروطی به عمق مورد نظر آویزان می شود و سپس چراغ را روشن و ماهی بدور چراغ جمع می شود . پس از چند دقیقه بدون خاموش کردن چراغ تور به بالا کشیده و قبل از رسیدن به سطح آب چراغ را خاموش می کنند و در عرشه کشتی انتهای تور مخروطی را باز و ماهی صید شده تخلیه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.