تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399 - 13:50
کد خبر : 63345

هنرمند مدیرعامل برق استان گیلان در نشست مطبوعاتی عنوان کرد: ۵۰ درصد شبکه های برق استان به کابل های خود نگهدار تبدیل می شود/ ۷ درصد به تعرفه‌های برق استان گیلان اضافه شده است/ پویش مردمی مدیریت کولرها در هفته جاری برای اولین بار در سطح استان انجام می پذیرد

هنرمند مدیرعامل برق استان گیلان در نشست مطبوعاتی عنوان کرد: ۵۰ درصد شبکه های برق استان به کابل های خود نگهدار  تبدیل می شود/  ۷ درصد به تعرفه‌های برق استان گیلان اضافه شده است/ پویش مردمی مدیریت کولرها در هفته جاری برای اولین بار در سطح استان انجام می پذیرد

اختصاصی جارستان: هنرمند مدیرعامل برق درنشست مطبوعاتی عنوان کرد: برای بخش تامین برق مشترکین روستایی و شهری و توسعه دادن این شبکه‌ها باید هزینه هایی را انجام میدادیم. ۴۸ میلیارد تومان هم در بخش ضعف برق و مقاوم سازی شبکه ها در سال ۹۸ هزینه صورت گرفته است و برای سال ۹۹ مبلغ ۴۷۰ میلیارد

اختصاصی جارستان: هنرمند مدیرعامل برق درنشست مطبوعاتی عنوان کرد: برای بخش تامین برق مشترکین روستایی و شهری و توسعه دادن این شبکه‌ها باید هزینه هایی را انجام میدادیم. ۴۸ میلیارد تومان هم در بخش ضعف برق و مقاوم سازی شبکه ها در سال ۹۸ هزینه صورت گرفته است و برای سال ۹۹ مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با توجه به نقدینگی که انشالله در سال ۹۹ برای شرکت ما تخصیص داده شود، ما در این سقف حداکثری ۴۷۰ میلیارد تومان برای بخش های مختلف بتوانیم انجام دهیم.

استان گیلان متاسفانه به دلیل شرایط اقلیمی که دارد حدود ۳۶ درصد شبکه ما فرسوده است همین فرسودگی متاسفانه باعث شده که ما در بحران هایی که با ان مواجه میشویم، در سطح استان گیلان بعضا دچار مشکلاتی شویم. نمونه آخری که اتفاق افتاده است، بحران سال ۹۸ می باشد.
بعد از بحران سال ۹۸ طبق دستوری که معاونت محترم وزیر ابلاغ کردند برای استان گیلان مقرر شده است که ما ۵۰ درصد شبکه های خودمان را به کابل های خودنگهدار تبدیل کنیم.

همانطور که استحضار داریداستفاده از کابل خودنگهدار در واقع بزرگترین مزیت را برای شرکت توزیع برق استان دارد، به اینصورت که، در مواقع بحران این شبکه دچار آسیب نخواهد شد و مشترکین ما دیگر مشکلات پارگی سیم یا مشکلاتی که در بحران سال قبل مواجه شدند را نخواهند داشت.
در همین راستا ما برای اینکه بتوانیم این دستور معاونت را انجام دهیم، فازبندی را که صورت گرفته با اولویت مناطقی را که در بحران سال ۹۸ آسیب بیشتری دیدند برنامه‌ریزی لازم را انجام داده ایم، که بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان در فاز اول این شبکه‌ها را به شبکه‌های کابل خودنگهدار تبدیل کنیم.

هم اکنون بخش‌های طراحی و مسائل مربوط به خرید و اجرا شدن در حال پیگیری است تا انجام شود.
جلسات خوبی با فرمانداران سطح استان داشتیم که بتوانیم از اعتبارات استانی، اعتبارات ملی و هم از اعتباراتی که از طریق شرکت توانیر ابلاغ میشه در راستای تقویت شبکه برق استان هزینه کرد داشته باشیم.

در مورد تعرفه های برق طبق مصوبه هیئت محترم وزیران از اول اردیبهشت امسال ۷ درصد به تعرفه‌های برق استان گیلان اضافه شده است. تعرفه ۷ درصد افزایش قیمت از بازه ی زمانی ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه که در واقع بازه گرمسیری استان گیلان هست، اجرایی میشود و برای مشترکینی که در این بازه الگوی مصرف را رعایت نکنند، ۱۶ درصد علاوه بر این مقدار افزایش داده میشود.
الگوی مصرف در استان گیلان ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه است. و با این تعرفات هر مشترکی که در ماه بیش از ۴۰۰ کیلووات ساعت مصرفی داشته باشد. علاوه بر آن ۷ درصد ۱۶ درصد یعنی ۲۳ درصد افزایش مبلغ نسبت به سال قبل از آن لحاظ خواهد شد.

طرح پویش مردمی مدیریت کولرها موضوع دیگریست که در این هفته با کمک گرفتن از مشترکین گرامی برای اولین بار در سطح استان گیلان در این هفته در حال انجام آن هستیم. بر اساس این طرح با توجه به افزایش دما در هفته جاری جهت جلوگیری از قطع برق، ۲۴ لغایت ۲۹ خرداد با خاموش کردن کولرهای منازل و محل کار خود به مدت ۱۵ دقیقه در بین ساعتهای ۱۴ الی ۱۵، هم استانی های عزیز میتوانند ما را در پایداری شبکه و استمرار تامین برق یاری فرمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.