تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 - 23:47
کد خبر : 62927

راه اندازی شعبات ویژه برای رسیدگی به جرایم سرقت

راه اندازی شعبات ویژه برای رسیدگی به جرایم سرقت

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل شعبات ویژه جهت رسیدگی به جرایم سرقت در استان خبر داد احمد آقایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از افزایش ۱۰ درصدی آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با عنوان سرقت در

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل شعبات ویژه جهت رسیدگی به جرایم سرقت در استان خبر داد

احمد آقایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از افزایش ۱۰ درصدی آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با عنوان سرقت در گیلان خبر داد و گفت: شعبات ویژه برای رسیدگی به جرایم سرقت راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۲۲ هزار پرونده با موضوع سرقت وارد دستگاه قضایی شده است ، افزود: در حال حاضر ۱۱ درصد از پرونده‌های کیفری استان گیلان را سرقت تشکیل می‌دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ، با اشاره به آمار‌های موجود در اطلس جنایی کشور بیشترین جرمی که در استان‌ها اتفاق می‌افتد ، سرقت است ، گفت:سرقت در گیلان رتبه نخست جرایم را دارد .

آقایی ، گسترده بودن جغرافیای استان گیلان و دستور رئیس کل دادگستری برای تقسیم استان به سه ناحیه جهت رسیدگی به جرایم سرقت را مورد تأکید قرار داد و افزود: مجازاتی که قانونگذار برای سرقت در نظر گرفته متناسب با رفتار سارق است و در هر کدام از نواحی سه‌گانه هم شعبات خاصی برای رسیدگی به این پرونده‌ها اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه در سرقت‌هایی که همراه با آزار و اذیت باشند برای فرد خاطی و مجرم از ۵ سال تا ۲ سال محکومیت در نظر گرفته شده است ، گفت: در سرقت‌های خرد هم از ۳ ماه و یک روز تا ۲ سال محکومیت توسط قانونگذار تعیین تکلیف شده که متناسب با جرم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ، تأکید دستگاه قضایی در مورد اینکه آحاد مردم و صاحبان مال باید اموال خود را برای جلوگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت به درستی محافظت کنند را متذکر شد و افزود: عوامل بروز سرقت در جامعه مانند بیکاری، فقر و مانند این‌ها باید به درستی واکاوی و آسیب‌شناسی شود هر چند که این عوامل توجیه‌کننده جرم نیستند.

آقایی ، با بیان اینکه سرقت دوچرخه از پارکینگ منازل، سرقت احشام در مناطق روستایی و سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره به تعداد بسیار زیادی در استان گیلان اتفاق می‌افتد ، تصریح کرد: استان گیلان از حیث وقوع جرایم خشن و یا سرقت‌های مسلحانه و همراه با آزار و اذیت به عنف استانی امن در کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.