تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 - 15:50
کد خبر : 62869

نیاز فوری به گروه خونی O منفی و A مثبت در گیلان

نیاز فوری به گروه خونی O منفی و A مثبت در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان نیاز فوری داریم. دکتر بابک پاکدل روز سه شنبه با بیان اینکه به اهدا خون مردم نوعدوست گیلان به همه گروه های خونی نیاز است، افزود: هم اکنون به گروه خونی O منفی و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان نیاز فوری داریم.

دکتر بابک پاکدل روز سه شنبه با بیان اینکه به اهدا خون مردم نوعدوست گیلان به همه گروه های خونی نیاز است، افزود: هم اکنون به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان نیاز فوری داریم.

وی اظهار داشت: از مردم نوعدوست استان گیلان دعوت می شود برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون رشت، بندرانزلی، لاهیجان، آستارا، فومن، رودسر، تالش، لنگرود و سامانه خونگیری در میدان شهرداری رشت مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: مردم نوعدوست استان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.